Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
vem fan vill ha ett soligt whistler?? moln, dimma och dump ska det va!Oehme sa:I morrn bär det av. Hämtar ett par lagg i butik i kväll. Hälsningar från ett soligt Whistler
Jag har också lite problem med mina pure när det är brant och isigt. Kan även vara lite bristande teknik från min sida. Men i allt annat än is så är de otroligt roliga i pisten. Föredrar nog mina pure före mina pistskidor när det inte är isigt.nilshannes2 sa:Jag är förbaskat sugen på att köpa ett par till nästa år och är mycket glad/lite orolig när den första någonsin, lite negativa rapporten dyker upp i form av "pimpelgas"s inlägg. Inte för att jag tror på snacket om att de skulle stanna i offpisten, verkar bara konstigt.
Det jag däremot tycker låter lite sisådär är snacket om vibrationerna i hård pist. Hur illa är det?
Jag förstod också av MnOs rapport att hybriden upplevdes lite mindre dallrig än Purén?
100% exakt samma.nilshannes2 sa:har du info om skillnaden mellan årets och nästa års modeller förresten Nojlas?
Det hackandet som jag beskrev rör hur skidan beter sig när man pressar den i sladdsväng på hårt underlag. Jag har iofs en teknik som främjar detta beteende har jag märkt, alternativt är jag mer kritisk än andra, men hur eller hur så upplevde jag Puren som extremt hackig i vissa lägen. Det beror förmodligen på att det som man brukar kalla "sladdgrepp" var lite väl bra för bredden. Att den skakar i tippen säger sig självt bara genom att man tittar på den, men det var inte det som störde tyckte jag, utan mer just att "bredlaggshacket" var så pass kraftigt. Men som jag skrev i testet så kunde man ställa om åkningen en aning så att problemet minskade. Jag föredrar dock att det hackar lite i jämförelse med att trimma ner skidan så att den inte greppar alls.nilshannes2 sa:Jag är förbaskat sugen på att köpa ett par till nästa år och är mycket glad/lite orolig när den första någonsin, lite negativa rapporten dyker upp i form av "pimpelgas"s inlägg. Inte för att jag tror på snacket om att de skulle stanna i offpisten, verkar bara konstigt.
Det jag däremot tycker låter lite sisådär är snacket om vibrationerna i hård pist. Hur illa är det?
Jag förstod också av MnOs rapport att hybriden upplevdes lite mindre dallrig än Purén?
Fanimej klockrent. Den längden kommer att passa väldigt många.Nojlas sa:Längden 184cm tillkommer för lotus 120 och wailer 112RP
Best. Word. Ever.Nojlas sa:titanal
Ja, MnO har bannemej satt huvudet på spiken..igen. Har nu efter ungefär 20 skiddagar börjat vänja mig vid detta, men ändå åker jag avvaktande i lössnö eftersom "vad som helst" kan hända..lite irriterande..men att skidan är sjukt kul, ärtig och grym i pist slår ingen undan.Carled sa:Tip bend overload, där har vi det! jag är iaf. satt mig ner i en pudersväng på grund av det, men det var å andra sidan typ första riktiga pudersvängen med skidorna då jag ville plösa på lite...
Fast det är väl på bland annat gotaman som hade en otroligt låg nosprofil?LawndartGustav sa:völkl skriver ju i sin katalog för 2012 års skidor att de gjort tipen hårdare när de gjort rockern större.
borde inte det vara något andra borde anamma?
själv föredrar jag hårdare tip med rocker framför mjukare tip med mindre rocker =)