Hade du inte VIP-kort på dippan? Kan man inte skaffa det nånstans?Carled sa:Alltid bra att bygga varumärke, jag kanske skall hålla tyst då! Nämen jag tror faktiskt att jag snittade 10.30 till 16.30 varje dag. VM8-området blev löjligt bra så fort de drog igång belysningen, man höjde nog åkhastigheten med 20km/h tack vare sikten! Söndagen blev åkfri då vi checkade ut vid 11, då blev det skidkläm med er och Broken. Jag har faktiskt lite alibi i form av hjälmkamerafilmer...
Bästa barnotan är helt klart 120+30 kr för att gå in på Dippan, hänga av sig och efter 3 minuter konstatera att det var ett förvuxet mellanstadiedisko. Sååååå värt!
Bygget? "Vem var det jag gick med till bygget?""Var vi på Dahboms?" finns många bra :PHasse_Lindborg sa:Dippan? Undrar vad jag och han från DPS var? Någon som vet?
FKS'en är en gammal relik som har legat och lagrats i bindningshumidoren... Budade till mig dem på tyska Ebay när Ski-Bilek konkade. 1200:-, som hittat! STH16 i alla ära, men så som jag tänker använda dessa tror jag FKS blir bättre (läs: ganska snurrig och jibbig åkning)JL76 sa:Salomon stickers på DPS med Rossi FKS?
sjukt rolig skida, enda negativa jag hittade e ju när det blir stökigt. den svänger så mycket och rockern är ju rätt stor att man får va me på flyg ur pucklarna helt enkelt vilket kan bli jobbigt om man tappar kontroll. med kontroll är det kul som fan =)Blide sa:Det blåa färgen är riktigt najs! Av ren nyfikenhet, är det någon som har testkört (läs inte äger...) ett par och har något negativt att säga?
Vad är det för vinklar på DPS från fabrik? Vad rekommenderar folk? Lutar åt 88,5/0,5 för min del...aelgen sa:Jag kan ytterst lite om det här med hängning, slipning etc av kanter men jag undrar om någon har testat något annat än standard på sina 112or? Jag tycker att de biter lite väl snabbt när jag kantar, skulle gärna vilja kanta lite till innan de börjar bita så man kan få ordentligt med lutning på grejerna. Tips?
Mjaa, om skada på skidan har att göra med en kass montering med bl.a. fel lim m.m. så är det ju inte skidan det är fel på, och då är det ju inte säkert att det går på garantin.Rose_N sa:(...) Men, garantin ryker ju om man använder vanligt lim.
Jag var väldigt besviken på mina 112or på isigt underlag tills jag filade kanterna, efter det är det absolut inga problem med isgreppet på dessa skidor. Prova att vässa kanterna ska du se.Pimpelgas sa:Då har jag kört ett par helger med mina 112rp, som för övrigt är av årsmodell 11/12, så jag tänkte skriva några rader om vad jag tycker so far.
Effektiv längd på skidorna blir sjukt kort tack vare rockern. Mina 190 känns som 140-150 cm på sin höjd. För att det skall funka bra måste man verkligen står rätt på skidorna med vikten centrerad och aldrig tappa tryck på plösen, vilket tar några åk att vänja sig vid. När man gjort det funkar dom riktigt riktigt bra i pisten så länge underlaget är hyfsat mjukt. Personligen tycker jag radien på skidorna (18m) känns helt perfekt. Det går att carva med rena skär även i svarta backar utan att farten blir för hög, och skidorna funkar lika bra i långsväng som kortsväng.
På hårdare underlag (typ is) funkar skidorna inte lika bra för mig. Det är svårt att få in dom i sväng och när man tvingar in dom börjar dom lätt att studsa okontrollerat på isen. Det blir till att köra sladdsvängar om det är isigt.
Hur funkar dom i pudret då?
Tyvärr lite av en besvikelse. När det är lite djupare snödjup, mer än 50 cm så att hela skidan är under snön, så bromsar den stora tiprockern nåt fruktansvärt. Det blir liksom tvärstopp.
Vid mindre snödjup och uppkörd offpist funkar dom bra, suveränt enkla att kasta runt mellan träden. Återigen stör jag mig dock en aning på att dom känns sjukt korta.
En del av dom sakerna jag inte gillar kan ju vara en vanesak. Skall ge dom en vecka till, men som det ser ut nu stannar sir francis bacon i min one ski quiver. Håll utkik på blocket om ett par veckor om du vill fynda.
Har inte sett några luftbubblor på mina 112rp.jakob_H sa:Någon mer än jag som har små luftbubblor i belagt på era DPS?
+1 på allt. Jag såg han åka, det var nästan som att jag fick en uppenbarelse!Carled sa:Slippa upp dem ordentligt, jag kör 88/1 på mina och de går som bara den i pisten, även om det är hårt! Se bara till att ni kör dem på skär, fega inte ur för det är då det skiter sig. Så fort det inte går på skär och det är hårt kommer det djävulusiska hackandet (se MnO's skidtest för djupare analys).
Överlag är jag inte jätteimponerade med hållbarheten, visst jag har kört på ordentligt med sten, men jämfört med mina gamla Lotus 120 tycker jag att belagen är lite mjukare och det är ingen större skillnad på sidewall/topsheet, det har chippats ganska mycket. Och de gamla Lotusarna var från den tiden då det verkligen var dåligt topsheet... Men jäklar vilken rolig skida det är!