.

pannkan62

Medlem
.
Tja i torsdags så drog jag front och tappade skidan i luten och ramlade på ryggen och efter det så kan jag inte hoppa:/ Alltså när jag landar så känns det som om någon trycker på bröstet och har ont typ i mitten. Det gör även ont när jag hostar. Någon som har gjort samma sak som vet något om det?
MVh Kevin.

Senast ändrad:
.
jag har känt det en gång. När jag hoppade matta, och hoppade superhögt, och landade tungt, men som du säger så gör det ont när man hostar, hoppar osv. Kände lite tryck på övre delen av ryggen också. det gick bort efter någon vecka typ.

Senast ändrad:
.
låter som det kanske kan vara spricka i revben.. har brutit revben ett par ggr och det är inte så skönt, gör ont typ så fort man rör sig, hostar, skrattar.. Men är det revben så gör man inte så mkt åt det, bara att ta det lugnt och vila.. men gå och kolla upp det för säkerhets skull.
take care!

.
Jag har exakt samma värkningar fasst dock har jag inte lika ont som du verkar ha. Det gör ont i mitten av bröstkorgen och om jag trycker så känns det verkligen. Jag har dock inte hafft så ont att jag inte kan åka utan har kört med alvedon och skitit i det. Nu har det därimot försvunnit lite för mig men jag har inte åkt skidor på 2 veckor också så det kommer antagligen komma tillbaka när jag skall köra till helgen igen.

.
hade också ont på samma sätt när jag gjorde backflip och landade på huvudet.

Jag vilade i några veckor och kändes det inte längre.

.
Jag har också gjort det overshootade i ett hopp och landade på bröstet och det tog flera veckor innan jag kunde hoppa och sånt men jag åkte vanligt lite då och då

.
landade på nacken, ryggen på jullovet.. har haft ont i bröstkorgen det sticker i bröstkorgen:P har haft så i 2 mån, fast nu börjar det gå över;P men så fort jag inte åker skidor på ca 1-2 veckor så går det över men sen blir det samma sak igen när jag börjar åka:P så sluta stompa trix! ryggen tar stryk

Senast ändrad:
.
du kan ha en spricka i ett revben typ. hade en liknande känsla när jag bröt några revben, gjorde ifs ont så in i helvette oxå.... läkaren sa att jag bara skulle vila i några veckor så blir det bra

Tillbaka
Topp