I
IngemarH79
Guest
-
-
Senast ändrad:
Håller med, det är bara jäkla irreterande. Visst om man råkar skrapa lite men om nån står på ens grejer o man får säga till den att flytta på sig då blir man inte gladare direkt. Och jag tycker att det borde vara mer musik i liftköerna. Då känns den inte lika lång, man får dock inte ha för bra musik för då kommer alla stå där o lyssna på musik o så kan man inte komma fram till liften.CustomX sa:Kanske inte hör till ämnet men något som är sinnesjukt irriterande är när andra människor står på eller kör in i ens egna skidor/brädor (och nej jag är inte det minsta rädd för repor eller märken) men det är är helt sinnesjukt beteende?! hur svårt kan det vara att hålla några centimeters avstånd?!? tänk om man stod i bankomatkön och någon gång på gång gick in i dig? hade ju varit jättekonstigt..
I övrigt har jag inga problem med liftköer, klart att det är oskönt men det är nog svårt att komma ifrån helt, men lite musik tycker jag gör allt mkt trevligare.
Pling! Och där kom den. Orsaken till att fållorna överhuvud taget alls behövs.Bjenne sa:Om ändå alla turister kunde lära sig hur man köar på rätt sätt och inte står på ena sidan av fållan. Klart som fan att folk går före eftersom man naturligtvis ska använda sig av hela fållan och inte ena sidan som dom flesta tror..
Det finaste av allt är de som tränger sig och beter sig som svin å har skitbråttom upp, för att sedan stå på toppen å snacka å va i vägen å chilla. Okej om man har bråttom upp för att man vill åka så mycket som möjligt, men trist när folk är tokstressade för att komma upp för å bara å sätta sig å titta.....GNU sa:Pling! Och där kom den. Orsaken till att fållorna överhuvud taget alls behövs.Bjenne sa:Om ändå alla turister kunde lära sig hur man köar på rätt sätt och inte står på ena sidan av fållan. Klart som fan att folk går före eftersom man naturligtvis ska använda sig av hela fållan och inte ena sidan som dom flesta tror..
1+sprattel sa:han är ser alltid till att folk vid köläge parar ihop sej två och två. Det är fascinerande att så pass ofta se hur skidåkare, unnar sej "lyxen" av att åka en och en trots att kön bakom växer sej längre och längre. Det är ju ett helt oacceptabelt betende,
De åker ju singel, på min och andra skidsugna åkare bekostnad. Är jag ensam om dehär åsikterna eller vad tycker ni?
+2sprattel sa:Om man som ansvarig i liften tycker att det är "pinsamt" att påpeka att liften är till för två, bör man byta yrke. De gånger jag muttrat lite högt, efter att fem sex byglar passerat med singelåkare har ibland kommentaren från unga skidåkare varit " de kanske kände för att åka ensamma". Nu är ju inte det ett val de har rätt att göra anser jag. De åker ju singel, på min och andra skidsugna åkare bekostnad. Är jag ensam om dehär åsikterna eller vad tycker ni?
Helt rätt sprattel, många gånger bryr sig inte liftvärdarna ett dugg om att man åker en och en när kön ringlar sig lång. Nej tacka vettja dom som vågar säga till och verkligen se till så att kön flyter på och att man skickar iväg alla två och två i ankarliften och fyller stolsliftarna till max.sprattel sa:Jag åker i Åre mellan 50 - 60 dagar per säsong och har gjort det de sista tio åren så en hel del liftköer har man ju stått i. Den i mitt tycke, enda riktigt profsiga liftvärden är Tommy, som alternerar mellan Högåsen och Sadeln.
Vad är det då som skiljer honom från de flesta andra? Jo, han är ser alltid till att folk vid köläge parar ihop sej två och två. Det är fascinerande att så pass ofta se hur skidåkare, unnar sej "lyxen" av att åka en och en trots att kön bakom växer sej längre och längre. Det är ju ett helt oacceptabelt beteende, som gör att redan klart underdimensionerad lift, plötsligt får halverad kapacitet. Liftvakten står oftast där som ett fån, utan att på något sätt försöka styra upp oskicket(ha ha). Om man som ansvarig i liften tycker att det är "pinsamt" att påpeka att liften är till för två, bör man byta yrke. De gånger jag muttrat lite högt, efter att fem sex byglar passerat med singelåkare har ibland kommentaren från unga skidåkare varit " de kanske kände för att åka ensamma". Nu är ju inte det ett val de har rätt att göra anser jag. De åker ju singel, på min och andra skidsugna åkare bekostnad. Är jag ensam om dehär åsikterna eller vad tycker ni?
Håller med där Tommy är den bästa liftvärden i Åre.sprattel sa:Jag åker i Åre mellan 50 - 60 dagar per säsong och har gjort det de sista tio åren så en hel del liftköer har man ju stått i. Den i mitt tycke, enda riktigt profsiga liftvärden är Tommy, som alternerar mellan Högåsen och Sadeln.
Vad är det då som skiljer honom från de flesta andra? Jo, han är ser alltid till att folk vid köläge parar ihop sej två och två. Det är fascinerande att så pass ofta se hur skidåkare, unnar sej "lyxen" av att åka en och en trots att kön bakom växer sej längre och längre. Det är ju ett helt oacceptabelt beteende, som gör att redan klart underdimensionerad lift, plötsligt får halverad kapacitet. Liftvakten står oftast där som ett fån, utan att på något sätt försöka styra upp oskicket(ha ha). Om man som ansvarig i liften tycker att det är "pinsamt" att påpeka att liften är till för två, bör man byta yrke. De gånger jag muttrat lite högt, efter att fem sex byglar passerat med singelåkare har ibland kommentaren från unga skidåkare varit " de kanske kände för att åka ensamma". Nu är ju inte det ett val de har rätt att göra anser jag. De åker ju singel, på min och andra skidsugna åkare bekostnad. Är jag ensam om dehär åsikterna eller vad tycker ni?
Vad exakt spelar det förr roll att låtskrivarna är döda?IngemarH79 sa:Men det finns ingen anledning att känna skam, de flesta av låtarna jag spelar är av döda låtskrivare.
1. Han vill inte riskera att du/ni ramlar - man vet aldrig - eller att kläderna fastnar i liftbygelnHARS sa:en sak jag noterat: jag ser inte farlig ut på något sätt, men ändå så om jag (brädåkare) står parallellt med en skidåkare i liftkön, så väljer skidåkaren att åka ensam efter mig 9 gånger av 10. nej, 49 gånger av 50. och då får jag skuldkänslor för att liftkön tror att jag pjoskar mig och vil åka ensam...