8000 I PRISPENGAR I Ghosthill open 2009

• Trådstartare Trådstartare Gh
  • Start datum Start datum
Inte för jag tänker vara med men det känns lite skumt att man ska behöva vara med i en skidklubb.

Jag håller på att ändrar det just nu. det har blivit ett missförstånd. man behöver endast vara med i en klubb om man skall delta i själva distriktsmästerskapet.

Nej. pris pengar kommer bara att finnas i klassen senior, man får så klart delta i senior klassen även om man är 10 år.
Obs. det är inte några prispengar i tävlingen ännu. jag letar efter sponsorer eller att jag eventuellt kan få pengar från klubben.
håll koll på bloggen om ni är intresserade.

/kalle

Låter faktiskt ganska kul. Men vart ligger backen som tävlingen kommer hållas i?

Finns det några bättre bilder på hoppet än dom som finns på bloggen? för man fattar typ inte hur stort det är.

/David

Jag åkte ut till spökbacken idag för att fota alla rails och hoppet men när jag tog upp kameran så märkte jag att batteriet vart helt slut. hoppet kommer inte att se ut som det gör idag, alla hopp som man skall ha i ett distriktsmästerskap måste byggas samma dag eller dagen innan så att ingen kan hoppa in sig i hoppet före tävlingen.
vi kommer att ha 2 kickar, det lilla hoppet brukar vara runt 6 meter medan det stora kommer att bli runt 12-14 meter. det kommer att vara floater kickar då landningen inte går att bygga så brant pga backens grundlutning. tidigare år har hoppen varit relativt små, runt 10 meter platå men eftersom att sporten har tagit ett sånt stort kliv framåt så har vi konstaterat att 10 meter inte räcker. en dubbelflip i ett 10 meters hopp är ju inte så roligt eller en spinn över 540 grader blir lite stressigt.

Anmälan kan skickas till Ghosthillopen@live.se eller kallepettersson102@hotmail.com.

spökbacken ligger utanför Katrineholm / Södermanland. Vägbeskrivning finns på http://www.spokbacken.se/

Mvh / Kalle

Senast ändrad:
Hej! om du inte får tag i så mkt pengar så kan du ju köra med en start avgift 100 kr eller nått så blir de ju lite mer iallafall! sen undrar ja också om de blir pris pengar till top 3 lr bara till 1an?

JonH sa:
Hej! om du inte får tag i så mkt pengar så kan du ju köra med en start avgift 100 kr eller nått så blir de ju lite mer iallafall! sen undrar ja också om de blir pris pengar till top 3 lr bara till 1an?
Jag skall kolla upp det där med ordförande i backen så får vi se. har funderat på det tidigare.
Betalda platser kanske åkarna får rösta fram själva under åkarmötet. Max 3 betalda blir det iallafall.

Shoffa sa:
JonH sa:
Jag skall kolla upp det där med ordförande i backen så får vi se. har funderat på det tidigare.
Betalda platser kanske åkarna får rösta fram själva under åkarmötet. Max 3 betalda blir det iallafall.
okey isåfall skulle man ju kunna köra 1an i varje åldersklass får pris pengarna!

Senast ändrad:
Är det här samma spökbacke det finns en annan tråd om? Den som är övergiven?

tittti540 sa:
hade ju varit kul OM MAN VAR MEDLEM I EN KLUBB I SÖDERMANLAND?
sämst ju
Du behöver ju inte vara klubb i södermanland för att få vara med och tävla. det ända du inte får om du kommer på pallplats är några små medaljer.

Jag har inte sätt någon annan tråd om spökbacken. ska leta upp den och kolla.
Hittar den inte. Felix skriv en länk.

Senast ändrad:
nu är det klart att det blir PRISPENGAR trots allt. potten är uppe i 5000 kr nu men kommer stiga vart eftersom folk anmäler sig.
Kom igen, anmäl dig och du har chans att få ett ordentligt tillskott i kassan.

Här är en anmälnings mall:

Namn:
Personnummer:
Stad:
Adress:
Klass:
Klubb(Om du är medlem i en):
Åker Skidor/Snowboard:

http://ghosthillopen.blogg.se/

/ Kalle Pettersson

Senast ändrad:
Vi får se hur mycket pengar det blir. desto fler som anmäler sig desto mer pengar blir det;)

haha:p men våran Backe är faktiskt en gammal Galjbacke där dom hängde dom som syndat:p hehe

Prispotten är nu nästan uppe i 8000 kr. desto fler som anmäler sig desto mer pengar blir det. har dock bara 4 snowboard åkare anmälda hittils:S

Kids ~ födda 1995 eller senare
Junior ~ födda 1991-1994
Senior ~födda 1990 eller tidigare

Men alla får delta i senior om man vill vinna prispengar.

Senast ändrad:
han sa att han skall lägga upp dom så fort som möjligt. så det beror väl lite på hur lång tid det tar att redigera. Han tömde ju 5 st minnes kort så det är väl en del att gå igenom:D.

jag har några klipp som Andreas Sander filmade med en av sina kameror. kan se om jag kan sätta ihop en väldigt kort edit. fick din riktigt snygga superman frontflip på klipp bland annat sakarias.

/ Kalle pettersson
http://ghosthillopen.blogg.se/

Tillbaka
Topp