912ti och Salomon 1080

• Trådstartare Trådstartare BigAir
  • Start datum Start datum
B

BigAir

Guest
912ti och Salomon 1080
Tjena skidudes!

Fråga 1 Det finns ju massa olika bindningar men vad är skillnaden på alla?

Fråga 2 Om man väger kring 45 kg som jag, spelar det mindre roll villken binding man har då?

Fråga 3 I år ska jag köra på Salomons binding som följer med i paketpriserna på Senior skidan Salomon 1080, tror den heter 912ti eller nått sånt, är den bra för mig?

Fråga 4 Har beställt Salomon 1080 skidorna, är dom bra för mig? Jag väger 45 kg och åker Mycket park och ibland offpist, samt puckelpist, jag åker Varje helg och 3-4 ggr i veckan!

912ti och Salomon 1080
1. Pris, kvalle o steg på din-skalan
2. Vet inte fråga, sök på forumet eller vänta på svar från nån som vet mer än jag=) Tror det e viktigare att ha rätt binding om man väger 100kg iaf..
3. Har precis fått hem ett par scream 10 hot pilot med 912an, har inte prövat dem än, men de verkar bra =)
4. Ja de får ju helvets höga poäng på rescensionerna här på FR så de bör väll va bra... En twintip är en twintip o de ska väl vara i parken....1080n ska ju ha mittmonterade bindningar o vissa säger att man sjunker som en sten i puder då, andra säger att det funkar bra.

912ti och Salomon 1080
Har samma bindning och skida. 171cm långa. tror det duger gott åt mig, varken parkråtta eller brantåkare. men hoppar en del å är väl skoj å åka puder :P inte direkt mina förra smala trådar stenhårda som järnspett :)

912ti och Salomon 1080
Jag har 1080n och mina bindnigar är ca: 2 cm bakmonterad.

Funkar fortfarande bra fakie och gör skidan bättre i offpisten!
Är i din storleksklass och åker ungefär lika mycket som du, så ja tycker att du gjort ett br köp :P.

Lycka till me monteringen!

Tillbaka
Topp