Boosterstrap

Hendrix

Medlem
Boosterstrap
Hej,
Några frågor kring Boosterstrap.

1. När ni monterar era Boosterstrap, hur gör ni de två hålen? Värma ett vasst föremål som man sticker igenom, eller bara skära igenom? Tänker så att de inte börjar remsa sönder, speciellt inte om man vill flytta samma Booster strap mellan olika pjäxor?

2. Går det smidigt att flytta mellan olika pjäxor, eller hamnar monteringhålen ofta fel om man switchar mellan olika pjäxor?

3. Följer ni rekommendationerna kring vikt/skill, eller kör ni WC även om ni är lite lättare (väger endast 70 kg).

4. Åker både alpint och telemark. Borde jag ha en lösare Boosterstrap till telemark än till alpint?

miol11

Aktiv medlem
Boosterstrap
Har bara skurit/stuckig igenom funkar hur bra som helst.
Jag kör med expert eller kanske heter den intermediate?!. Väger 77kg
Köpte ett par begagnade pjäxor till grabben som det satt ett par Word cup?! monterade grymt hård, på denna var det iallafall 3st ”gummiremmar jag kapade en av dom sen funkade den bättre 😉

QRikard

Medlem
Boosterstrap
Jag har två par med 3 st remmar (expert). På mina tredelade pjäxor (dalbello lupo) fungerar det bra då jag sätter remmen utanför plast-tungan vilket fungerar bra. Kan bero på gåläget som gör pjäxan mjukare också.
Däremot på pist/race pjäxorna då den sitter direkt emot plösen så blir den för hård. Ska ta och klippa en rem och testa.

Jag har klippt/skrurit hål och sen bränt kanterna för att det inte ska fransa sig vidare.

Jag väger 65 kg.

QRikard

Medlem
Boosterstrap
Ok tack. Fast boostern ska på framsidan gå direkt runt plösen? Och inte utanpå ytterskalet?
Beror på pjäxmodell och personlig preferens.
På mina fischer race finns det i stort sett ingen plast där uppe så booster strapen hamnar automatiskt direkt mot plösen. På dalbello sticker tungan upp och jag får ett jämnare flex och tryck mot smalbenen om jag sätter boostern utanför tungan.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp