steglund
Aktiv medlem
Ultimata vilken-skida-tråden wife edition
Om inte jag tar det ansvaret, blir det inga skidor köpta till hustrun. Jag hittade lämpliga skidor till riktigt bra pris förra hösten och slog till. Hon uttryckte då att hon tyckte det var FRUKTANSVÄRT onödigt att köpa skidor till henne. Vi kan hyra och komma billigare undan, varpå jag kontrade med att om hon inte tycker om dem, kan vi sälja dem igen och inte förlora mer än en hyrkostnad. Dessutom är de mer flexibla och säkrare (Duke PT-bindning) än vad som vanligtvis erbjuds på hyrmarknaden. När jag efter säsongen frågade henne om vi skulle sälja dem igen, svarade hon: "Sälja MINA skidor??? Du är inte klok!"En sak ännu: Kan ni verkligen köpa skidor för frun utan att fråga henne först? Hos oss är det en absolut no no! Om jag köper skidor, de är allt fela. De duger inte alls. Hon kanske ville ha haft just samma skidor som Jackie Paaso, eller färger är helt fel (hon måste köpa då helt nya skidkläder, som passar med skidor), märket är kass (Atomic!), den nyare (eller äldre) modellen ser mycket bättre ut (Varför köpte du just de här?) osv.
Så, jag tycker, att den enda möjligheten är att ta frun i nån skid butik, och de säljer där för henne, vad de vill sälja. Och jag håller käften.