Här är du något på spåren tror jag, men det vet du nog själv också med tanke på att du åker deras 95:or och kan dens +/-.
Förra vintern satte jag min vän som är relativt jättegrön på skidor, andra vintern någonsin alpint, på mina "vanliga" 88:or i 177 med G3 ION light. Jag skaffade dom till mig själv som ett par korta och lätta skidor, som komplement till den övriga garderoben.
Nu är jag ju tyvärr sämst på att uppskatta vikt och längd, men min kompis beskrivs med fördel som "liten och tunn". Under 160 och inte många kilo över 50 om jag verkligen måste killgissa. Inte en jätteutvecklad teknik pga brist på åktid/år i pjäxor/lektioner och allt det där. Men hen hade jättekul på dom i blandade fören och kunde ändå utnyttja skidorna bra, även fast dom i ärlighetens namn va ungefär ~15cm för långa. Det är ju en förlåtande skida som är lätt att utvecklas/känna sig trygg med. Den har bra flyt med tanke på midjan, ganska så rapp/kvick från kant till kant, betydligt "roligare" radie än säg Blizzard:s 0G-serie och lagom dämpad utan att kännas som ett par kakelplattor under fötterna om det går undan/är hårt före
Bonus är ju att det inte är en superdyr skida i sig, så om det inte känns hundra så har ni inte lagt ut allt för mycket pengar.
Andra modeller som poppar up i huvudet:
K2's Talkback 88 (kanske också Mindbender 85A?), Atomic Backland 85W (deras helt nya Maven-serie också?), Line Pandora 84W, Armada Tracer W eller ARV "short women" och som andra nämnt Völkl Kenja/Yumi.