Fischer Ranger Soma Vacuum 12, Hjälp!

harreee

Ny medlem
Hallå folket!

Jag har köpt ett par Fischer Ranger Soma Vacuum 12 i storlek 31,5 (som just nu ligger hemma hos mina föräldrar i Sverige, Jag bor i Norge..) och jag har fötter på ca 31,3-31,5cm. Sulans längd är 31cm och är lite smalare i lästen än mina fötter, kommer dessa att passa ändå? Jag ska formgjuta egna sulor och självklart göra "Vacuum Fit" hos en bootfitter.

Ska jag göra retur på dessa eller kommer det "gå" ändå?

Tack för all hjälp!

Senast ändrad:
Beroende på hur du vill ha dina pjäxor så skulle jag säga att det kommer vara relativt lugnt. Mina fötter är 28.7 och 28.4 ish och jag kör på 28.5 i mina ranger 12. Tycker att de sitter perfekt på foten som är större men har fått modifiera lite med ett par lager silvertejp i tån på den mindre foten då formningen inte lyckades dra in pjäxan tillräckligt (jag gillar när det verkligen sitter åt). linern är ganska kass och töjer sig/tappar formen ganska snabbt. Jag kör med ett par liners från ett par Technica cochise och kvalitén är mycket bättre i min mening. Att lästen är smalare än dina fötter är bara bra då pjäxan är bättre på att töja sig än att dra ihop sig. Så länge längden är rätt så hade jag format pjäxan och sen bara kört på!

Note: när du formar pjäxan, se till att göra det med hårt tryck. Jag har pratat med flera duktiga pjäxkillar och alla säger att man ska upp mot 320-360 bar i tryckningen för att få ett bra resultat.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp