Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaajjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

• Trådstartare Trådstartare turbonito
  • Start datum Start datum
T

turbonito

Guest
har återfallit i utförsåkning efter ett ohemult långt uppehåll, och som alla andra håller mina pjäxor på att döda mig, en gång klarade jag 3 åk, annars bara två innan jag nästan kröp till kafeterian och befriade mina fötter...
sedan går det hyfsat ok...
jag VET att jag har väldigt breda fötter, är gammal hockeyspelare och det var samma visa där...
jag är också från Luleå, och ska till Ruka med ett gäng ryska kompisar över nyår och åka, och tänker inte fara med dessa pjuckor, så var ska jag lämpligtvis få hjälp innan nyår i Luleåområdet?
jag har ett par Danbello 40 nx, som kändes bra då jag köpte dom, men fan inte efter två åk...
jag har varit på Team Sportia, och dom kunde trycka ut dom, det är utsidan av foten som lider svåra kval, men jag undrar om ni har några tips på erkännt breda pjäxor?

jag hade ett par nordica, dom var mycket breda, annars har du ju salomon SPK, jag tycker dom är ganska breda..

Fixa en sula efter din fot i backen så du kan åka några åk, känna efter och sedan gå in och slipa till sulan där det klämmer och sedan hålla på till det är bra.

testade ett par Salomon på TS i luleå som skulle gå att formgjuta innerskon, kan det vara nåt för mig eller?

det kan ju också bero på att foten sitter för djupt ner i pjäxan, asså så att foten inte följer pjäxans form, men då kan man ju bara köpa en lite tjockare sula. om det är det som är problemet dvs

Senast ändrad:
lånar tråden lite, jag får oxo AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJJJJJJ av mina pjöx, men jag får ont i smalbena,, de e inte benhinneinflammation vad ja vet, jag blir liksom öm, de gör ont när jag trycker där. hur mkt ja än vilar från åkingen och sedan kmr tillbax och kör så hinner ja bara 3-5 åk så gör de lika ont igen, vad är problemet? är det för korta skaft på mina pjäxor eler är det för dåligt vadderat?

har ett par salomon Xwave.

att gjuta en sula efter din fot är ett mycket bra tips. det ger foten ett bra stöd, och foten plattas inte ut lika mycket och blir på så sätt aningen smalare. jag har själv relativt breda fötter och har gjort sulor som jag har både i mina pjäxor och i mina skridskor (jag spelar ishockey). de funkar alldeles utmärkt bra! jag rekomenderar det starkt!

finns det inte ett par pjäxor man stoppar i i ugnen och sedan tar på sig så formar sig skalet... Var och praoade på team sportia i luleå, då hade dom ett par sånna pjäxor i märker salomon :)
Gå in på team sportia bredvid coop arena(delfingatan) och kolla!
MVH: AYttling :)

jo, det var dom jag tänkte på, kanske lite otydlig i mitt tidigare inlägg

Snacka med Borderline här på forumet han är grym på pjäxor och bor dessutom i Luleå!

phhille026 sa:
lånar tråden lite, jag får oxo AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJJJJJJ av mina pjöx, men jag får ont i smalbena,, de e inte benhinneinflammation vad ja vet, jag blir liksom öm, de gör ont när jag trycker där. hur mkt ja än vilar från åkingen och sedan kmr tillbax och kör så hinner ja bara 3-5 åk så gör de lika ont igen, vad är problemet? är det för korta skaft på mina pjäxor eler är det för dåligt vadderat?

raka benen är det bästa man kan göra

Senast ändrad:
Som sagt, har du inte en formgjuten sula är det inte så konstigt att du får ont i fötterna.
Ser att du är från Luleå, spring in på hägglunds och gör ett par sulor.

Formgjutna innerskor ja, folk verkar ha en enorm övertro på det här. Visst, det blir lite bättre när man gjort det. Men en formgjuten sula gör 90% av jobbet, formgjutningen gör 10%...

Salomons CustomShell (CS) är ett smidigt sätt att få schysst passform på ytterskalet. Men en riktig skidbutik kan göra så med vilket skal som helst...

phhille: Brukar du få ont precis vid remmen, högt upp i skaftet? Har du (mer eller mindre) smala vrister?

I så fall: Spring in till närmsta skidbutik och dra på dig en salomon falcon med valfri efterföljande siffra och beteckning.
Har stött på många som har problem med ont i smalbenet med just x-wave serien som blir väldigt nöjda i falcon-skalen. Skaftet i falcon sitter tightare, närmare benet och ger ofta ett jämnare fördelat stöd över smalbenet. Dessutom är skaftet lite högre.

om det svider på smalbenet eller blir ömt är det för att man får inflamation i hårsäckarna racka benen och kör med dom gammla ffs ;)

kan bara tacka för alla tips, varit in på Hägglunds idag, och far dit imorgon med mina pjäxor imorgon bbitti och gör först ett par inlägg, sedan ev. trycka ut dom lite.
provade lite olika pjäxor, men det kändes ungefär likadant, så jag läggger inte ut mer $$$ på nya pjäxor för att sedan ändå haman i samma sits att måsta sula och trycka...
har ringt mamma och svurit åt henne att hon nedärvde sina ankfötter åt mig, hon bara skrattade så det är bara gilla läget.
fick en till överaskning ikväll, jag skulle ju som jag skrev i inledande inlägget fara och åka med ett gäng ryska kompisar, men ALLA killarna hade strul med sina visa och fick vända i tullen så nu ska jag vara en vecka med 4 tjejer ensam :)
nån som är sugen att hänga på? muoahahahaha

jagsjälv har breda fossingar och kan inte annat än att rekomendera HEAD MOJO HF jagsjälv kör med dem och de är den första pjäxan jag har som inte klämmer i sidorna, sjukt bra pjäxa må jag säga..

vir4e sa:
phhille026 sa:

vad gør de før skillnad nær man har hyffsat tjocka skid-ull sockar på sej under pjæxorna?

phhille026 sa:
vir4e sa:
phhille026 sa:

vad gør de før skillnad nær man har hyffsat tjocka skid-ull sockar på sej under pjæxorna?
för man glider fortfarande upp och ner och håret sitter fast i sockorna prova det hjälper verkligen :D

Jag tycker head mojo funkar skit bra, har inte tryckt ut dom, och har väldigt breda fötter, om det säger dig något så har jag Nike skridskor med dubbel E i lest(bredd) :)

vir4e sa:
phhille026 sa:
vir4e sa:
för man glider fortfarande upp och ner och håret sitter fast i sockorna prova det hjälper verkligen :D
låter konstigt men allt är värt ett försök:D men annars då , om de e pjäxbyte som gäller vad ska man satsa på då? är det spk pro model som gäller då eller?

spk är ju smal som räven i foten asså ! ^^

som jag skrev tidigare HEAD MOJO HF

var i dag till Äventyrsbutiken Hägglunds och fick gjutet ett par sulor och sedan iväg till måttsund och testa, och skillnaden är som natt och dag!
ingen smärta mer coh helt annan kontakt med skon, underbart och väl inversterade pengar.

phhille026 sa:
vir4e sa:
phhille026 sa:
låter konstigt men allt är värt ett försök:D men annars då , om de e pjäxbyte som gäller vad ska man satsa på då? är det spk pro model som gäller då eller?
Det kan räcka med att spänna pjucksen hårdare.

Senast ändrad:
AYttling sa:
finns det inte ett par pjäxor man stoppar i i ugnen och sedan tar på sig så formar sig skalet... Var och praoade på team sportia i luleå, då hade dom ett par sånna pjäxor i märker salomon :)
Gå in på team sportia bredvid coop arena(delfingatan) och kolla!
MVH: AYttling :)
Jo det finns sånna pjäxor. Det är Salomon Falcon Custom Shell. Kör själv på ett par sådana och dom är underbart sköna. Till det har jag en formgjuten sula. I början gjorde det sjukt ont, men vi värmde om pjäxorna, och jag fick ett par nya sulor. Nu är pjäxorna sjukt sköna.

Kolla med närmaste affär som har koll på pjäxor så ska dom veta vilka pjäxor som passar din breda fot.

Tillbaka
Topp