Abonnemang i Whistler?

Posselosse

Ny medlem
Abonnemang i Whistler?
Kontantkort ska tydligen vara ofördelaktigt i Kanada, så jag undrar vad ni rekommenderar för abonomang när man bor i Whistler? Känns som att det är bra att ha koll på det direkt så att man kan gå in och köpa sig et abonomang direkt när man kommer till stan så att man kan ringa runt till olika lägenhetsuthyrare. Jag och brorsan börjar nämligen få lite panik på det området =P

Senast ändrad:
Abonnemang i Whistler?
Ett abonnemang får du ju inte igång direkt, man ska ju bli kreditprövad och sånt först. Sen har jag svårt att tro att det lönar sig om du bara ska vara där över vintern?
Behöver du inte nödvändigtvis ett nummer du kan bli nådd på finns det till skillnad från i Sverige gott om telefonkiosker (30c/samtal tror jag), och på 7-11 kan du köpa telefonkort (såna med kod) som du ringer till Sverige på för nästan ingenting.

Abonnemang i Whistler?
Det finns i princip två sorter. Antingen 3 års abonnemang eller pay as you go som är kontantkort. För 500kr får du allt du behöver + 30$ att ringa för. Ganska schysst deal. Dem flesta kör på denna sorten

Abonnemang i Whistler?
det finns ett litet industriområde en liten bit utanför whistler, en bit från creekside mot vancouver hållet. function junction eller nåt sånt heter det tror jag. där fixade jag tom fast telefon och internet uppkoppling för säsongen jag var där. om du pallar det så kan det ju va nåt. peace out

Abonnemang i Whistler?
Kop telefonkort. Det ar billigt, och det finns ju for det mesta redan telefon dar man bor. Gratis att ringa lokala samtal fran...
SA tillganglig behover man val anda inte vara...

Abonnemang i Whistler?
men johan du vet, man måste kunna lämna nummer till alla tjejer o såna saker du vet.

haha nej men kör på rogers kontantkort, det gjorde jag förra året, funkade fint det.

Abonnemang i Whistler?
rogers får du betala 79 dollar efter att fått tillbaks 70 i rebate och då får du 10 dollar att ringa för, sedan har du ju bell som har ungefär samma priser men lite dyrare att ringa för och skicka sms, telus erbjuder en pay as you go telefon för 79 dollar med 50 (!!!) dollar att ringa för! telus verkar dock vara lite sämre teckning i whistler, men knappt märkbart..

själv kör jag på rogers, funkar hur bra som helst. välj nokian 3220, den kan du ställa på riktigt hög volym så att du hör om nån ringer i backen eller off pisten!

lycka till!

Stefan

Abonnemang i Whistler?
Sulan sa:
Ett abonnemang får du ju inte igång direkt, man ska ju bli kreditprövad och sånt först. Sen har jag svårt att tro att det lönar sig om du bara ska vara där över vintern?
Behöver du inte nödvändigtvis ett nummer du kan bli nådd på finns det till skillnad från i Sverige gott om telefonkiosker (30c/samtal tror jag), och på 7-11 kan du köpa telefonkort (såna med kod) som du ringer till Sverige på för nästan ingenting.
De kräver varken adress, kreditprövning eller något och du får igång ditt abonnemang med det samma... Rogers rullar helt enkelt fast teckning på Blackcomb är dåligt oavsett leverantör!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp