Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du slipper i alla fall vänta till vecka 14 innan nästa resa. Å andra sidan kanske du inte har 3 månader i Japan inplanerat till nästa år heller?Pillard sa:Det börjar bli dags att bumpa den här gamla tråden, kände jag. Efter att ha fått säsongens första åkning nu i helgen blev abstinensen värre än nånsin. Jag har hela tiden tänkt att vi fördelat årets skidresor ganska bra men jag inser nu snabbt att det är alldeles för lång tid emellan dem. Nästa bokade åkning är inte förrän v.6. Då blir det iof säsongens första UCPA i Argentiere så förhoppningsvis blir det väldigt bra åkning. Men hur fan ska jag härda ut dit?
Då ses vi vid bussen, ska köra V7... ännu längre bort. Leran och regnet utanför fönstret hjälper inte till nå nämnvärt.Pillard sa:Det börjar bli dags att bumpa den här gamla tråden, kände jag. Efter att ha fått säsongens första åkning nu i helgen blev abstinensen värre än nånsin. Jag har hela tiden tänkt att vi fördelat årets skidresor ganska bra men jag inser nu snabbt att det är alldeles för lång tid emellan dem. Nästa bokade åkning är inte förrän v.6. Då blir det iof säsongens första UCPA i Argentiere så förhoppningsvis blir det väldigt bra åkning. Men hur fan ska jag härda ut dit?
Men är det i 3 månader? :DPillard sa:Hehe, vi sitter faktiskt och spånar på Japan eller Kanada till nästa vinter så vi får se... Då kan jag ju vara lite extra elak och meddela att jag även har en alpresa v.10 inbokad och en weekend i Sverige v.8. Men det är fortfarande för långt kvar...![]()
Jag tänkte köra knepet att först dra dit och sen försöka skaffa jobb. Frågan är bara hur jag ska försöka övertala CSN om att jag inte ska vara återbetalningsskyldig under tiden jag är borta...Pillard sa:Touché! Med tanke på heltidsjobb hemma i Sverige så handlar det nog tyvärr bara om cirkus 2 veckorOm jag kunnat få tjänstledigt och sen komma tillbaka till samma jobb så hade jag övervägt 3 månader...
Ja, min abstinens är väl tecken på grav skidholism. Nyss hemkommen från 2,5 veckor i alperna har jag hela veckan suktat efter mer. Vilket känts avlägset trots att vi drar två veckor till Japan nu på Lördag. Det optimala beviset på beroendet är väl att jag redan börjat oroa mig för att det efter Japan inte finns några fler planer än de två veckorna i Zermatt över påsk.Pillard sa:Touché! Med tanke på heltidsjobb hemma i Sverige så handlar det nog tyvärr bara om cirkus 2 veckorOm jag kunnat få tjänstledigt och sen komma tillbaka till samma jobb så hade jag övervägt 3 månader...
Hade jag gärna gjort men jag slutade studera för några år sen och har ett någorlunda respektabelt jobb idag som jag inte gärna "lämnar", utan att ha nåt att komma hem till...Vattendroppe sa:Jag tänkte köra knepet att först dra dit och sen försöka skaffa jobb. Frågan är bara hur jag ska försöka övertala CSN om att jag inte ska vara återbetalningsskyldig under tiden jag är borta...Pillard sa:Touché! Med tanke på heltidsjobb hemma i Sverige så handlar det nog tyvärr bara om cirkus 2 veckorOm jag kunnat få tjänstledigt och sen komma tillbaka till samma jobb så hade jag övervägt 3 månader...
Fy fasen, det där låter som en vinter som de ska vara... 6,5 vecka på en vinter är helt ok. Lite jobbigt att få ihop semestern för en annan dock...Patrick sa:Ja, min abstinens är väl tecken på grav skidholism. Nyss hemkommen från 2,5 veckor i alperna har jag hela veckan suktat efter mer. Vilket känts avlägset trots att vi drar två veckor till Japan nu på Lördag. Det optimala beviset på beroendet är väl att jag redan börjat oroa mig för att det efter Japan inte finns några fler planer än de två veckorna i Zermatt över påsk.Pillard sa:Touché! Med tanke på heltidsjobb hemma i Sverige så handlar det nog tyvärr bara om cirkus 2 veckorOm jag kunnat få tjänstledigt och sen komma tillbaka till samma jobb så hade jag övervägt 3 månader...
Måste antagligen boka ngt mer innan dess?
//P
Hemligheten måste alltså vara att aldrig skaffa sig ett respektabelt jobb!Pillard sa:Hade jag gärna gjort men jag slutade studera för några år sen och har ett någorlunda respektabelt jobb idag som jag inte gärna "lämnar", utan att ha nåt att komma hem till...
Ouch, men samtidigt är det också det respektabla jobbet som gör att jag kan spontanshoppa nya skidor och skidprylar lite när jag känner för detVattendroppe sa:Hemligheten måste alltså vara att aldrig skaffa sig ett respektabelt jobb!Pillard sa:Hade jag gärna gjort men jag slutade studera för några år sen och har ett någorlunda respektabelt jobb idag som jag inte gärna "lämnar", utan att ha nåt att komma hem till...
Jag har den stora turen att både kunna jobba från distans men även styra lite när jag ska jobba. Så det brukar bli 6-8 veckor/ år. Stora frågan nu är hur detta ska lösas om ett par år när barnen börjar skolan. Sommarloven borde vara på vintern istället...Pillard sa:Ouch, men samtidigt är det också det respektabla jobbet som gör att jag kan spontanshoppa nya skidor och skidprylar lite när jag känner för detVattendroppe sa:Hemligheten måste alltså vara att aldrig skaffa sig ett respektabelt jobb!Pillard sa:Hade jag gärna gjort men jag slutade studera för några år sen och har ett någorlunda respektabelt jobb idag som jag inte gärna "lämnar", utan att ha nåt att komma hem till...![]()
Det är förvisso en lyx jag utan tvekan skulle kunna tänka mig... Samtidigt, vad väger högst, 3 månader skidor om året, eller nya skidor varje år? Det är ingen lätt frågeställning!Pillard sa:Ouch, men samtidigt är det också det respektabla jobbet som gör att jag kan spontanshoppa nya skidor och skidprylar lite när jag känner för det![]()