Abstinens

Svirre

Aktiv medlem
Abstinens
Abstinens är när:
man kollar på en skidfilm när det är soligt och fint ute.
man drömmer om ett orört snöfält när man är i Köpenhamn.

Fler exempel tack, vill veta att man inte är knäpp ensam :)

Abstinens
När man sitter på stranden i 30 graders värme och pratar enbart skidåkning med folk runtomkring.
På samma strand sitter man och jämför sandkoncistensen med tung vårsnö.
När man är ute och klättrar och låtsas att man ska haula upp skidorna efter sig för att åka ner.

När man är ute och cyklar och börjar räkna antalet sekunder som är kvar till man är iväg igen...

Abstinens
Abstinens är när man kommer hem från en skidresa och samtidigt börjar fundera på nästa, eller att åka till ett grustag för att kasa på fötterna ner för backen.
Gå in på resebyråerna i juli och fråga när skidkatalogerna kommer, ta med sig skidfoton till stranden eller den känslan som man har i maggropen tills man står där på laggen igen...
Ingen risk att du är ensam om att vara "knäpp"

kul inlägg.

Abstinens
När man testar sin nyinköpta lavinspade i trädgården i Augusti...och då är jag säker på att jag inte är knäppast.

Finns det någon som provat sex med pjäxorna på?

Abstinens
Jag är absolut ingen morgonmänniska. Jag t.o.m. haft lite problem att komma i tid till jobbet så här på sommaren, speciellt när man vaknar och solen strålar in igenom fönstret. Därför har jag nu tejpat igen fönstren i sovrummet med mörkläggningens gardiner. För att öka vinter känslan ännu mer har jag ställt fram brädorna och bootsen vid botten på sägnen. Nu när jag vaknar på morgonen kan jag låtsas att det har snöat hela natten. Det är då inga problem alls att gå upp, för det vet ju alla att det finns nog ingenting som får en att hoppa ur sägnen lika fort som en puderdag.

/r.

Abstinens
Känner att det inte är en värsting på något sätt, men efter den sista skiddagen i mitten på April (för vintersäsongen) har skidorna stått framme hela tiden, man vet aldrig? Det fans tankar för både det ena och det andra...

..men det dröjde till slutet av Juli, sommarsemesterns höjdpunkt, två dagars skidor i Zermatt, yihhooo. Nu var det tyvärr som en varmkorv för den hungrige, sugnare än någonsin, drömer om snö varje natt och hoppas på ett mirakel.....

Abstinens
Tänkte lyfta denna tråden igen då den alltid är aktuell så här i sommartider.

Smeker islagret i frysen i hopp om att det ska kännas som snö, Kisar när det regnar för att se om det ser ut som snö som faller, testar så att pjäxorna passar när det är 28 grader varmt ute.
och många fler sjuka saker.

Abstinens
Jag har provat min utrustning två gånger sen snön försvann för att se så att allting passade. Har även tagit båten till sandtaget (Jehanders, Munsö) och åkt och droppat med fötterna. =D Snö och skidor tänker jag på nästan hela tiden varje dag.

Abstinens
kollade på Serius på arbetstid igår.. ska dra gå till kylen, hämta en cola och kolla på Stimulus nu tror jag bestämt!

Abstinens
Själv har jag snowboarden liggandes framför fotöljen så varje gång jag ser på tv stoppar jag fötterna i bindningarna å drömmer mig bort. Att göra en 180 under reklampauserna är inte sällsynt direkt..

Abstinens
Går runder med lavinsändaren i hemmet och kollar om WLAN:et har täckning i alla rum. (Funkar faktiskt någorlunda bra)

Stoppar ner t-shirten i shortsen, skrapar av frosten i frysen och stoppar ner det i nacken och gör några kullerbyttor bara för att minnas känslan av att vurpa i puder.

Kör till närmaste ishall och sno lite snö för att bygga en snöbar att ha "after-ski" mitt i sommaren.

Abstinens
Ligger o kollar på mina skidor som står vid sängfoten och minns alla roliga stunder vi haft tillsammans,, egentligen skulle jag vilja ha dem i sängen ,, men flickvännen blir så jäkla svartsjuk då!!

Abstinens
Spenderar halva dagen på att sitta å läsa på den här hemsidan ist för att söka jobb eller göra ngt annat vettigt?

Abstinens
Det börjar bli dags att bumpa den här gamla tråden, kände jag. Efter att ha fått säsongens första åkning nu i helgen blev abstinensen värre än nånsin. Jag har hela tiden tänkt att vi fördelat årets skidresor ganska bra men jag inser nu snabbt att det är alldeles för lång tid emellan dem. Nästa bokade åkning är inte förrän v.6. Då blir det iof säsongens första UCPA i Argentiere så förhoppningsvis blir det väldigt bra åkning. Men hur fan ska jag härda ut dit?

Abstinens
Pillard sa:
Det börjar bli dags att bumpa den här gamla tråden, kände jag. Efter att ha fått säsongens första åkning nu i helgen blev abstinensen värre än nånsin. Jag har hela tiden tänkt att vi fördelat årets skidresor ganska bra men jag inser nu snabbt att det är alldeles för lång tid emellan dem. Nästa bokade åkning är inte förrän v.6. Då blir det iof säsongens första UCPA i Argentiere så förhoppningsvis blir det väldigt bra åkning. Men hur fan ska jag härda ut dit?
Du slipper i alla fall vänta till vecka 14 innan nästa resa. Å andra sidan kanske du inte har 3 månader i Japan inplanerat till nästa år heller? ;)

Abstinens
Hehe, vi sitter faktiskt och spånar på Japan eller Kanada till nästa vinter så vi får se... Då kan jag ju vara lite extra elak och meddela att jag även har en alpresa v.10 inbokad och en weekend i Sverige v.8. Men det är fortfarande för långt kvar... ;)

Abstinens
Pillard sa:
Då ses vi vid bussen, ska köra V7... ännu längre bort. Leran och regnet utanför fönstret hjälper inte till nå nämnvärt.

Abstinens
Cool, vi flyger iof på egen hand men vi ska göra vårt bästa för att spara lite snö till veckan efter ;) Nae det här jäkla ösregnet utanför fönstret hjälper ju inte direkt. Helgens toksnöande i Ramis satte ju bara igång suget ännu mer.

Abstinens
Pillard sa:
Hehe, vi sitter faktiskt och spånar på Japan eller Kanada till nästa vinter så vi får se... Då kan jag ju vara lite extra elak och meddela att jag även har en alpresa v.10 inbokad och en weekend i Sverige v.8. Men det är fortfarande för långt kvar... ;)
Men är det i 3 månader? :D

Abstinens
Touché! Med tanke på heltidsjobb hemma i Sverige så handlar det nog tyvärr bara om cirkus 2 veckor :( Om jag kunnat få tjänstledigt och sen komma tillbaka till samma jobb så hade jag övervägt 3 månader...

Abstinens
Pillard sa:
Touché! Med tanke på heltidsjobb hemma i Sverige så handlar det nog tyvärr bara om cirkus 2 veckor :( Om jag kunnat få tjänstledigt och sen komma tillbaka till samma jobb så hade jag övervägt 3 månader...
Jag tänkte köra knepet att först dra dit och sen försöka skaffa jobb. Frågan är bara hur jag ska försöka övertala CSN om att jag inte ska vara återbetalningsskyldig under tiden jag är borta...

Abstinens
Pillard sa:
Ja, min abstinens är väl tecken på grav skidholism. Nyss hemkommen från 2,5 veckor i alperna har jag hela veckan suktat efter mer. Vilket känts avlägset trots att vi drar två veckor till Japan nu på Lördag. Det optimala beviset på beroendet är väl att jag redan börjat oroa mig för att det efter Japan inte finns några fler planer än de två veckorna i Zermatt över påsk.

Måste antagligen boka ngt mer innan dess?

//P

Abstinens
Vattendroppe sa:
Pillard sa:
Jag tänkte köra knepet att först dra dit och sen försöka skaffa jobb. Frågan är bara hur jag ska försöka övertala CSN om att jag inte ska vara återbetalningsskyldig under tiden jag är borta...
Hade jag gärna gjort men jag slutade studera för några år sen och har ett någorlunda respektabelt jobb idag som jag inte gärna "lämnar", utan att ha nåt att komma hem till...

Abstinens
Patrick sa:
Pillard sa:
Ja, min abstinens är väl tecken på grav skidholism. Nyss hemkommen från 2,5 veckor i alperna har jag hela veckan suktat efter mer. Vilket känts avlägset trots att vi drar två veckor till Japan nu på Lördag. Det optimala beviset på beroendet är väl att jag redan börjat oroa mig för att det efter Japan inte finns några fler planer än de två veckorna i Zermatt över påsk.

Måste antagligen boka ngt mer innan dess?

//P
Fy fasen, det där låter som en vinter som de ska vara... 6,5 vecka på en vinter är helt ok. Lite jobbigt att få ihop semestern för en annan dock...

Abstinens
Vattendroppe sa:
Pillard sa:
Hade jag gärna gjort men jag slutade studera för några år sen och har ett någorlunda respektabelt jobb idag som jag inte gärna "lämnar", utan att ha nåt att komma hem till...
Hemligheten måste alltså vara att aldrig skaffa sig ett respektabelt jobb!
Ouch, men samtidigt är det också det respektabla jobbet som gör att jag kan spontanshoppa nya skidor och skidprylar lite när jag känner för det ;)

Abstinens
Pillard sa:
Vattendroppe sa:
Pillard sa:
Hemligheten måste alltså vara att aldrig skaffa sig ett respektabelt jobb!
Ouch, men samtidigt är det också det respektabla jobbet som gör att jag kan spontanshoppa nya skidor och skidprylar lite när jag känner för det ;)
Jag har den stora turen att både kunna jobba från distans men även styra lite när jag ska jobba. Så det brukar bli 6-8 veckor/ år. Stora frågan nu är hur detta ska lösas om ett par år när barnen börjar skolan. Sommarloven borde vara på vintern istället...

Abstinens
Pillard sa:
Det är förvisso en lyx jag utan tvekan skulle kunna tänka mig... Samtidigt, vad väger högst, 3 månader skidor om året, eller nya skidor varje år? Det är ingen lätt frågeställning!

Abstinens
Mycket svår, dock har ju ett seriöst jobb några fler fördelar också. Men visst, ibland funderar man ju på om det inte kunde vara värt att säg upp sig och åka till Kanada ett år eller nåt...

Tillbaka
Topp