Ace of Base ;-)

Ace of Base ;-)
Det är underlaget på brädan. Dessa olika "bäjsar" har olika kvalitet. Jag har för mig att det har något att göra med ju bättre "base" ju fler olika riktningar har man lagt ut det i. t.ex diagonalt, på bredden och på längden e en bra base, medans om man bara har en base som e lagd på längden är det sämre.......fattar du något om vad jag svamlar om? om inte hör av dig........

Ace of Base ;-)
Tror det ligger mer i att en hård plast är inte särskilt snabb, störtloppsåkare har inte samma p-tex som oss dödliga, den är mjukare, vilket gör den känsligt för sten och annat småkrafs. Vet dock inte vilket som är vilket. Det är vad jag tror i alla fall!

Ace of Base ;-)
Först och främst så är Drum n base bäst, sedan Ace of Base.

Skillnaden på olika belag är ju som sagt hur bra dom glider, eller snarare, hur mycket valla de har förmåga att ta upp (jag vet inte om det fortfarande är så på super-gåkarnas skidor, men på våra dödligas)

Ju dyrare bräda/skida, desto mer skötsel brukar belaget kräva, ju De billigaste skräpbrädorna som inte ha sintrat belag, har igentligen vanlig jävla Bigpackförpackning mellan sig och kärnan (som brukar vara formsprutat skum)
De lite mer påkostade brädorna/skidorna har ett mellanting, nybörjabrädor brukar ofta ha någon typ av ganska så skötselfritt belag, som naturligtvis tappar i "prestanda".
När man börjar hoppa upp lite i klasserna, då gör det sintrade belaget sin entre`.
Ett sintrat belag är väll ungefär samma sak som bigpacklådan, fast tillverkaren har smulat ner det i småflagor och pressat det, därigenom fått mycket mer porer i belaget där valla fastnar.

Men som sagt, ett dyrare belag behöver vallas oftare, för ett tort belag belag blir repigt bra mycket fortare än ett fuktigt.

(naturligtvis finns det undantag, kolla på siffrorna, de namn som låter flashigast brukar ju oftast vara bäst...:)

Tack och hej.

Tillbaka
Topp