äckligt eller inte

• Trådstartare Trådstartare sprayerbc
  • Start datum Start datum
S

sprayerbc

Guest
äckligt eller inte
vissa säger att de e äckligare att hoppa o inte göra nåt en o typ göra en 360 lr 540

vad tycker ni????

äckligt eller inte
ibland så stämmer de faktiskt.genom att göra en snurr lr liknande så får man stabilitet i luft om man jämför med om man skulle ha gjort inget alls

äckligt eller inte
hoppar häldre rakt än snurr.. man har lite mer koll då..

tänk dig första hoppet i ett hopp.. kör du cork 7 direkt då? eller hoppar du rakt?

äckligt eller inte
om man kör en 3a på första hoppet så e de ju äckligt för man vet inte hur farten är riktigt.. men om man redan hoppat så e d e ju sjukt mkt äkligare att flyga vanligt.. Om man gör en 3a å känns det ju som att man har mkt mindre airtime.. gör man en 7a i ett litet hopp så känns det ju som att man hoppar på marken men om man gör det i ett stoort hopp så känns det som att man gör det i ett hopp där det känns som att man inte har så mkt airtime när man gör en 3A i ett hoppp som det känns som att man har mkt airtime i när man hoppar vanligt... aight ??

äckligt eller inte
fast å andra sidan så är juh 360 ett så grundläggande trick så det inte spelar nån roll ifall man gör det eller en straight air på första... börjar vi snacka flipper och inverterade trick så äre juh svåprare att hålla koll på landningen första gången man provar hopp....

äckligt eller inte
KruxeliduX sa:
om man kör en 3a på första hoppet så e de ju äckligt för man vet inte hur farten är riktigt.. men om man redan hoppat så e d e ju sjukt mkt äkligare att flyga vanligt.. Om man gör en 3a å känns det ju som att man har mkt mindre airtime.. gör man en 7a i ett litet hopp så känns det ju som att man hoppar på marken men om man gör det i ett stoort hopp så känns det som att man gör det i ett hopp där det känns som att man inte har så mkt airtime när man gör en 3A i ett hoppp som det känns som att man har mkt airtime i när man hoppar vanligt... aight ??
nästan värt att lägga in de du nyss skrev i dendär citat-tråden, för de va fan de rörigaste jag någonsin läst..

jag tycker att man är stabilare om man snurrar, men skulle inte testa ett hopp första gången med en snurr..

eller ja de beror på storleken, ett grönt hopp kan man väll dra en 3a i men inte i ett 20 meters bigjump.. NEJ då hoppar man rakt första gången..

äckligt eller inte
Nödvändig tråd kanske vi ska starta en HUr lång är erna längsta trådrulle tråd och en Min arm är bruten är din? tråd LÅS nån

äckligt eller inte
Nödvändig tråd kanske vi ska starta en HUr lång är erna längsta trådrulle tråd och en Min arm är bruten är din? tråd LÅS nån

äckligt eller inte
KruxeliduX sa:
Haha, sjukt rörigt och svårt att förstå :) Som min svenskalärare brukar säga: Glöm inte stor bokstav och punkt!

äckligt eller inte
ngn sexy grab kan du la göra om man tycker det är tråkigt och bara hoppa och man inte känner för spinn

äckligt eller inte
KruxeliduX sa:
off topic: haha, hur hög är du egentligen:P
on topic: nja, de känn väl som att de ä ungefär likvärdigt va, det är ju när man inte har kontroll det blir äckligt, men har man de på snurrarna så är de ungefär lika...

äckligt eller inte
hyllengren sa:
KruxeliduX sa:
på tok för hög för att han själv ska förstå vad han snackar om :S

äckligt eller inte
straight air är mkt mindre läskigt i stora hopp!!
straight air kan du ju bara flytta och njuta, snurra måste du tänka på att corken inte är för snabb.. (stora hopp)

äckligt eller inte
hHarlaut sa:
straight air kan du ju bara flytta och njuta, snurra måste du tänka på att corken inte är för snabb.. (stora hopp)
Henke vet nog vad han pratar om! Fast det är nog också någonting som man tycker olika. Jag föredrar att hoppa straight första gången, sedan en trea och sedan kör jag på

äckligt eller inte
Robint sa:
hHarlaut sa:
Henke vet nog vad han pratar om! Fast det är nog också någonting som man tycker olika. Jag föredrar att hoppa straight första gången, sedan en trea och sedan kör jag på
Haha precis så gör jag också =). Men om det är nått litet skithopp så kör jag på med nått trick direkt

Senast redigerad av en moderator:
äckligt eller inte
Att bara hoppa är ju skönt, men med för lite eller för mycke fart kan det bli riktigt äckligt annars är det skönnare att bara hoppa, men det är ju inte lika coolt som att sätta en fin 5:a ^^ med en valfri grab ;D

äckligt eller inte
Bjorsberg sa:
hyllengren sa:
KruxeliduX sa:
på tok för hög för att han själv ska förstå vad han snackar om :S
Man måste va lika smart som mig för att förstå vad jag pratar om ;)

äckligt eller inte
Roppilu sa:
instämmer faktiskt, man ser inte likamycke å hinner inte tänka lika mycke för man fokuserar på tricket :)
sant men man vill ändå inte snurra första hoppet direkt. känns som man har törre koll på landningne på en straight

äckligt eller inte
men de e klart som fan de inte e lika läskigt att hoppa straight man ser juh landningen hela tiden och så länga men poppar i kickn har men fortf balasns

äckligt eller inte
Jag brukar bara hoppa 1 hopp per dag lixom. När jag drar mina duffys blir brudarna så galna så jag hinner lixom inte mer.

äckligt eller inte
Jag tycker Adam Falks, den störtloppsåkande turisten är det finaste man kan göra i ett hopp! Särsilt när han har sina lila tajts på sig!

Tillbaka
Topp