Hej!
Funderar på att åka med Active Ski till Engelberg eller Andermatt på en av deras weekendresor. Saken är den att jag är främst piståkare, gillar att prova lite offpist men då vill jag ha hyggligt lätta varianter och en grupp på samma nivå som jag. Jag undrar om Active Ski till Andermatt/Engelberg bara befolkas av vana offpistare? Eller finns det några som vill åka pist också på de orterna (strunt i hur man åker i Kittel, mitt fokus ligger på nämnda orter)?
Jag inser att detta också är en fråga om hur man bäst åker i systemen i Andermatt och Engelberg också. Har läst recensionerna på Freeride om att de är klart bättre för offpist än för piståkning.
Mitt huvudproblem är att jag inte har tid att vara borta en hel vecka (spädbarn hemma), utan vill flyga ner över en weekend. Men det är ju stort när omöjligt att hitta organiserade weekendresor till Alperna från Sthlm utom just hos ActiveSki och Xtravel, som båda känns väldigt offpistinriktade.
Tacksam för hjälp att hitta bra weekendpaket med företrädesvis pistad åkning, tänk charter/UCPA fast på bara en weekend.