Adode Photoshop Cs2.

• Trådstartare Trådstartare lappfan
  • Start datum Start datum
L

lappfan

Guest
Adode Photoshop Cs2.
Vet nån hur man gör när man ska tex lacka om en cykel ram i photoshop cs2 ?

Senast ändrad:
Adode Photoshop Cs2.
Att det ska va så svårt då.. ger dig en ledtråd till nästa gång: www.google.se

Du kunde inte bara skonat freeride från ännu en helt meningslös tråd?

Adode Photoshop Cs2.
1. Skapa ett nytt lager
2. Markera det som ska målas
3. Färglägg markeringen på nya lagret
4. Ändra "Layermode" från "Normal" till "color" eller "färga"
5. Då kan det hända att färgen ändras när du ändrar layermode, då går du in på
"Image/bild" -> "Justeringar/Adjustments" -> "Hue/satteration" eller "Intesitet/kontrast"
Sen kryssar du i "färga", och drar om färgen som du vill ha den"

eller så går du in på "lager-lagerstil-färgövertäckning" och försöker hitta rätt färg
eller så gör du på nått annat sätt, tex som artisty sa.

Senast redigerad av en moderator:
Adode Photoshop Cs2.
bmx.jpg

Orginal

4mch7qx.jpg

Min snabba färgändring

Jag gjorde på det sättet som jag beskrev tidigare..

Senast redigerad av en moderator:
Adode Photoshop Cs2.
om ramen har någon annan färg än svart, silver eller vit så är det skitenkelt, tryck bara ctrl + u och sen byter du från master till den färgen du vill ändra i nedrullningsmenyn sen är det bara att ändra på nyans till den färg du vill ha.

Adode Photoshop Cs2.
om det är mycket rakt så kan du använda polygonal lasso tool
om det är mycket kurvor och former så kan du använda magnetic lasso tool eller lasso tool

Adode Photoshop Cs2.
Lek runt så lär du dig, sök efter tuturials på google, du lär dig inte mycket utav att fråga dåliga frågor på ett forum.

Adode Photoshop Cs2.
Ett tips!

När du har markerat det du vill tona om trycker du Ctrl+J.
Då hamnar det markerade i ett eget lager.
Stå i ditt nya lager när du öppnar Nyans/mättnad (Hue/saturation), det gör du enklast genom snabbkommandot Ctrl+U.
Labba med fäger tills du är nöjd.

Edit:
Photoshop tar år att lära sig. Du måste hitta en förståelse för vad som händer när du använder de olika verktygen.
Ett tips är moderskeppet.se. Gör alla uppgifter där så kommer du garanterat lära dig massor.

Senast ändrad:
Adode Photoshop Cs2.
Som CoCoo säger är det bäst att veta vad dom olika sakerna gör, annars kommer du inte kunna göra egna saker osv, utan bara följa tråkiga tutorials.

Adode Photoshop Cs2.
Tänkte bara ställa en fråga när vi ändå håller på:

Är det nån som vet om det går att ladda ner språkpaket på svenska till cs3?
Jag kör med engelska nu, och i juni kommer det ju på svenska, men det skulle vara bra om man bara behövde ladda ner språkpaket, så man slipper "köpa" cs en gång till på svenska?

Adode Photoshop Cs2.
Deespin sa:

Jag kör med engelska nu, och i juni kommer det ju på svenska, men det skulle vara bra om man bara behövde ladda ner språkpaket, så man slipper "köpa" cs en gång till på svenska?
är det ens nån skillnad på cs2 och cs3? har hört att det enda dom ändrat är trollstaven?

Adode Photoshop Cs2.
Sjogras sa:
Deespin sa:

är det ens nån skillnad på cs2 och cs3? har hört att det enda dom ändrat är trollstaven?
Jo, det är större skillnad på cs2 och cs3 än cs1 och cs2.

Dom har förbättrat bla vanishing pointen aka ankar punkt, dom har lagt in en sak som heter "auto allign layers", dom har förbättrat utseendet stort, gjort så att man kan sudda på filtrerna, så man bara suddar på effekten, och en massa mer

Adode Photoshop Cs2.
lappfan, håll på ocg fippla med olika grejer i photoshop s¨kommer du lära dig... om du inte har börjat gymnasiet än, så kan du ju välja media så kommer du lära dig en massa roliga saker som har med photoshop att göra =)

Adode Photoshop Cs2.
www.dafont.com där kan du hämta nya fonts, du sparar dom i lokal disk/WINDOWS/Fonts
sök på rufa så får du en grafitifont

Senast ändrad:
Adode Photoshop Cs2.
eller www.abstractfonts.com där brukar jag tanka fonts ;)

jaha nu har man "köpt" photoshop cs3! funkar grymt! =) o deespin, säg till om du fixar svenska

Senast ändrad:
Adode Photoshop Cs2.
nu blir jag arg! Varför fråga om en massa photoshop frågor på ett skidforum? www.google.se !!! Sök upp ett photoshopforum och fråga där!

Adode Photoshop Cs2.
Sjogras sa:

jaha nu har man "köpt" photoshop cs3! funkar grymt! =) o deespin, säg till om du fixar svenska
jo, men jag läste att det inte kommer ut föräns i juni på svenska, så vi får vänta :)

Adode Photoshop Cs2.
Deespin sa:
Sjogras sa:

jo, men jag läste att det inte kommer ut föräns i juni på svenska, så vi får vänta :)
jepp =) har du kommit underfund med 3d grejerna? har ju iofs inte tittat så mycket. Jaja, nu är man sysselsatt et par månader framåt :p

Adode Photoshop Cs2.
Sjogras sa:
Deespin sa:
Sjogras sa:

jepp =) har du kommit underfund med 3d grejerna? har ju iofs inte tittat så mycket. Jaja, nu är man sysselsatt et par månader framåt :p
jo, det är bara att importera en .3ds bild

det gör du genom att gå in på typ "layer->3dblablabla->import 3dlayer blablabla
osv

men man måste ha extended om du inte har det..

sen layer->transform 3dblablabla typ

Snödjup

Tillbaka
Topp