Afterskiskidor?

Jarle

Aktiv medlem
Afterskiskidor?
Jakten på den ultimata afterskiskidan är för många skidåkare en väldigt svår fråga, därför vänder jag mig nu till er för att söka tröst och hjälp.

Hittade denna mall:
- Nuvarande skidor: Inga, de försvann mystiskt under en natt och har aldrig återfunnits
- Vikt: 74 kg
- Längd: 170 cm
- Åkstil: Vaga minnen av att det brukar gå fort?
- Erfarenhet: Då jag inte har haft åldern inne för afterski i mer än tre år har jag ändå lyckats hinna med det mesta, har inte hunnit lära mig den ädla konsten att spruta skumpa än dock, är detta något man borde fördjupa sig i?

Skidan måste absolut kunna fungera som shotbricka, skidor med längsgående skåra är att föredra då dessa livar upp partystämningen lite mer. För att få med så många shotar som möjligt borde ett par riktigt breda och långa plankor vara att föredra?
Behöver man rocker? Hur påverkas skidans spann/rocker av olika dryckers densitet och tyngd? Blir hellbent för mjuk för fernet?

Vilken skida har bäst raggningespotential? Vill ju helst att det motsatta könet ska attraheras av mina nya tuffa skidor utan att detta ger avkall på hur mycket dryck som går att transportera på dem. Ger swallowtail mer pluspoäng än twintip eller beror det på vilken ort man befinner sig? Skidan ska användas 50/50 i norden och alperna om det har någon betydelse.

En lite halvt självlysande skida är kanske att föredra för att förhindra att de försvinner?
Är fångremmar att tänka på eller blir det för farligt vid eventuella vrupor?
Att de är lätta att bära längre sträckor är ett måste.

Till sist undrar jag om ni har några andra accessoarer som kan vara bra att ha?

Har tittat lite extra på följande skidor, men kom gärna med fler förslag!
https://www.freeride.se/review/view.php?id=3987
https://www.freeride.se/review/view.php?id=3638
https://www.freeride.se/review/view.php?id=3927

Afterskiskidor?
Haha, bland det bästa jag läst på länge.

att beropå ingenting så lyckades jag ebaya ett par brand new Anon Realm med denim/gold mirror med kvitto och allt, för det facila priset av 299.50 sek. nu har jag råd med mer på afterskin!

tillbaka till frågan, fischer207 är den ultimata afterskiskidan, den är rakt igenom världsklass.

Senast ändrad:
Afterskiskidor?
Assr har helt rätt där och jag var själv på väg in och skriva samma sak när det gäller 207:an. Den är en fantastisk afterskiskida. Långt, brett, stort och helst oåkbart ska det vara. Att det är en fjolårsmodell har ingen större inverkan i det här fallet. Den stora omedvetna massan (där bla nästan samtliga individer av det motsatta könet ingår) nöjer sig med att du har de största och längsta skidorna i skidstället. Naturligtvis måste du behärska ett vokabulär med fraserna "Stora? - Nejdå, snarare lättåkt om man har en tillräckligt kraftfull teknik", och "När jag använder dom? - Bara när det är under 77% fuktinblandning i snökristallerna... såklart" för att säkerställa att alla veckoturister förstår vilken otroligt cool åkare du är. Var också noga med att i god tid och i nyktert tillstånd träna in ett klatschigt svar på dom två klassikerna "håller du på med backhoppning/schispringen eller?" och "Vad fan är det där? Ska du ut och åka vattenskidor, hohohoho", som garanterat förr eller senare hörs i lokalen.

För att imponera på den flårflörtade skaran av prylbögande skibums räcker den dock inte till. 207:an är mainstream den här säsongen. Det krävs åtminstone en skida av nästa års modell som ingen har sett innan, men ännu hellre team-editions och kraftigt begränsade upplagor. Årsmodellen spelar inte någon jätteroll här, utan det viktiga är att du har fått tag på skidorna på någon riktig avväg. Speciellt uppskattade är dekaltrimmade sandwichversioner av skidor som annars byggs i cap i butiksversionen. Vi pratar true-Squads med B3-grafik, tiprocker och Harrisonstansade belag som du fick loss genom att supa Hugo under bordet under releasepartyt för Anomaly i Teton Village. Han tål ju inte Fernet, Hugo.

Senast ändrad:
Afterskiskidor?
MnO sa:
Assr har helt rätt där och jag var själv på väg in och skriva samma sak när det gäller 207:an. Den är en fantastisk afterskiskida. Långt, brett, stort och helst oåkbart ska det vara. Att det är en fjolårsmodell har ingen större inverkan i det här fallet.

För att imponera på den flårflörtade skaran av prylbögande skibums räcker den dock inte till. 207:an är mainstream den här säsongen. Det krävs åtminstone en skida av nästa års modell som ingen har sett innan, men ännu hellre team-editions och kraftigt begränsade upplagor. Årsmodellen spelar inte någon jätteroll här, utan det viktiga är att du har fått tag på skidorna på någon riktig avväg. Speciellt uppskattade är dekaltrimmade sandwichversioner av skidor som annars byggs i cap i butiksversionen. Vi pratar true-Squads med B3-grafik, tiprocker och Harrisonstansade belag som du fick loss genom att supa Hugo under bordet under releasepartyt för Anomaly i Teton Village. Han tål ju inte Fernet, Hugo.
Angående 207'an så har jag fått för mig att den kan vara lite väl mjuk? Kan kanske kamma hem en plats i skidstället om man böjer till lite rocker på den hemma i källaren dock. Det där med fjolårsmodell var jag också lite skeptisk till men den är ju numrerad vilket borde ge ett stort plus?

Vad det gäller squads (finns bara en squad/b4 ;)), monster 103, explosives så är de alla fina skidor, speciellt med tanke på all dryck dessa kan bära pga styvheten, men de blir ju brädade av bredden på dagens skidor.

Afterskiskidor?
Själv har jag hittat den ultimata afterskisnowboarden , kan bära betydligt mer än ett par shetna skis ! Så ses på afterskin kanske ?

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp