Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja men dom hära grabbarna railar mkt bättre än dom flesta i världen och man kan ju inte beskylla dom för att vara dåliga, bara det att dom kanske inte har blivit vana vid dom stora tävlingarna och pressen ännu..jrockner2 sa:man ser ju skillnaden mellan dom här och dom "riktiga" proffsen, då tänker jag först och främst dumont,olsson,håtveit och tj, synd att man inte såg nå dubblar, och den enda av dom där jag känner till som kan seriösa dubblar är tom , resten är jag tveksam, dom "riktiga" behärskar dubblarna jävligt bra och kan många, och dom som tycker dom här är mycket bättre har ju helt fel, man ser ju bara på pallplatserna i x-games, bara "riktiga" proffs som stog där, wallish föll ju i första åket i slopestylen, så om man tycker att dom här grabbarna äger dom "riktiga" så är det ju konstigt, men jag kan hålla med om att vissa av dom här har stil, men jag föredrar åkarna i PBP och MSP
men man får ju tycka som man vill.
joo häällishooten därifrån e galna...Niklas_Borg sa:filmen är från REALTIME men cleanaste delen från den filmen är ändå Keystone park shot. Visst är de grymma men de blir lite många flatspins. De "riktiga proffsen" har lite mer stil i hoppen.
jomen om man ska vara en riktig världsåkare ska man väl vara jävla allround, inte bara kunna raila eller hoppa??, men håtveit är nog minst lika bra som dom här på att raila , men han är sjuk på att hoppa också, dadali är väl inte kung på hopp ? nä just det, men man får ju tycka som man vill.JockeKiviniemi sa:Ja men dom hära grabbarna railar mkt bättre än dom flesta i världen och man kan ju inte beskylla dom för att vara dåliga, bara det att dom kanske inte har blivit vana vid dom stora tävlingarna och pressen ännu..jrockner2 sa:man ser ju skillnaden mellan dom här och dom "riktiga" proffsen, då tänker jag först och främst dumont,olsson,håtveit och tj, synd att man inte såg nå dubblar, och den enda av dom där jag känner till som kan seriösa dubblar är tom , resten är jag tveksam, dom "riktiga" behärskar dubblarna jävligt bra och kan många, och dom som tycker dom här är mycket bättre har ju helt fel, man ser ju bara på pallplatserna i x-games, bara "riktiga" proffs som stog där, wallish föll ju i första åket i slopestylen, så om man tycker att dom här grabbarna äger dom "riktiga" så är det ju konstigt, men jag kan hålla med om att vissa av dom här har stil, men jag föredrar åkarna i PBP och MSP
Ditt första inlägg börjar jag med då. Det är ingen som har skrivit att dom i denna filmen som visas är bättre än Jon och alla andra. Ditt andra inlägg kan jag hålla med om, men hur många av Jon och grabbarna railar lika bra som dom här? Jag tycker inte Jon är överdrivet duktig på att raila.jrockner2 sa:jomen om man ska vara en riktig världsåkare ska man väl vara jävla allround, inte bara kunna raila eller hoppa??, men håtveit är nog minst lika bra som dom här på att raila , men han är sjuk på att hoppa också, dadali är väl inte kung på hopp ? nä just det, men man får ju tycka som man vill.JockeKiviniemi sa:Ja men dom hära grabbarna railar mkt bättre än dom flesta i världen och man kan ju inte beskylla dom för att vara dåliga, bara det att dom kanske inte har blivit vana vid dom stora tävlingarna och pressen ännu..jrockner2 sa:man ser ju skillnaden mellan dom här och dom "riktiga" proffsen, då tänker jag först och främst dumont,olsson,håtveit och tj, synd att man inte såg nå dubblar, och den enda av dom där jag känner till som kan seriösa dubblar är tom , resten är jag tveksam, dom "riktiga" behärskar dubblarna jävligt bra och kan många, och dom som tycker dom här är mycket bättre har ju helt fel, man ser ju bara på pallplatserna i x-games, bara "riktiga" proffs som stog där, wallish föll ju i första åket i slopestylen, så om man tycker att dom här grabbarna äger dom "riktiga" så är det ju konstigt, men jag kan hålla med om att vissa av dom här har stil, men jag föredrar åkarna i PBP och MSP
nä men i andra trådar om 4bi9 framställs dom här som kungar och framställs som mycket bättre än "dom gamla" , men då¨också att komma och säga att dom här 4bi9 killar har mindre erfarenhet är ju lite konstigt förr ta bara sammy carlson som är lika ung som dom flesta i 4bi9 gänget, och han har kommit så mycket längre än dom killarna i utveckling och är en sjuk åkare i både hopp och rails och är en åkare som kan vinna tora saker, men jag nämde aldrig jon inom railåkningen och jag vet mycket väl att han står bakom dom här i railåkningen fast dom nya killaran står en bit ifrån jon i hoppandet.kujanpaa sa:Ditt första inlägg börjar jag med då. Det är ingen som har skrivit att dom i denna filmen som visas är bättre än Jon och alla andra. Ditt andra inlägg kan jag hålla med om, men hur många av Jon och grabbarna railar lika bra som dom här? Jag tycker inte Jon är överdrivet duktig på att raila.jrockner2 sa:jomen om man ska vara en riktig världsåkare ska man väl vara jävla allround, inte bara kunna raila eller hoppa??, men håtveit är nog minst lika bra som dom här på att raila , men han är sjuk på att hoppa också, dadali är väl inte kung på hopp ? nä just det, men man får ju tycka som man vill.JockeKiviniemi sa:Ja men dom hära grabbarna railar mkt bättre än dom flesta i världen och man kan ju inte beskylla dom för att vara dåliga, bara det att dom kanske inte har blivit vana vid dom stora tävlingarna och pressen ännu..
han sa då inte att de var dåliga på att åka skidor Ò_ójeppenator sa:du kan inte va seriös och mena att killarna i 4bi9 är dåliga på att åka skidor?..
det är dom som driver sporten frammåt.. på ett helt annat sätt än jon å dom andra "old boysen"
tycker de är grymt kul med lite nytänkande skidåkare!
4bi9 = framtiden
jag har ALDRIG sagt att dom är dåliga, jag tycker till och med att vissa har skön stil, men att komma och säga att dom har är mycket bättre än dom "gamla" som jag har hört förut är ju faktiskt fel, om man kollar på helheten så syns det ju ganska klart och tydligt, men men alla får ju tycka som man vill.jeppenator sa:du kan inte va seriös och mena att killarna i 4bi9 är dåliga på att åka skidor?..
det är dom som driver sporten frammåt.. på ett helt annat sätt än jon å dom andra "old boysen"
tycker de är grymt kul med lite nytänkande skidåkare!
4bi9 = framtiden
För att göra en poäng så vore det ju en fördel om man visste vad man pratar om..jrockner2 sa:man ser ju skillnaden mellan dom här och dom "riktiga" proffsen, då tänker jag först och främst dumont,olsson,håtveit och tj, synd att man inte såg nå dubblar, och den enda av dom där jag känner till som kan seriösa dubblar är tom , resten är jag tveksam, dom "riktiga" behärskar dubblarna jävligt bra och kan många, och dom som tycker dom här är mycket bättre har ju helt fel, man ser ju bara på pallplatserna i x-games, bara "riktiga" proffs som stog där, wallish föll ju i första åket i slopestylen, så om man tycker att dom här grabbarna äger dom "riktiga" så är det ju konstigt, men jag kan hålla med om att vissa av dom här har stil, men jag föredrar åkarna i PBP och MSP
first off all. du har helt rätt att tom W inte va med i slopestyle. MEN en sak jag inte förstår är att dom är nästan i samma ålder som dom "gamla" åkarna och att dom inte har samma erfarenhet och inte klarar av pressen lilka bra som andra som en en kille tidigare sagt lite längre upp kan jag inte förstå, tj schiller 21 år, tom wallish 20 år, jag tycker att tj schiller är en mycket roligare person att titta på och tar fetare grabar än dom flesta av dom bästa åkarna, och han är ju sjuk stil också, tom W är ingen jag personligen inte tycker om att se på kanske därför irretationen över detta också, men om man gör en undersökning här på freeride så tror jag att tj schiller är kändare än tom W och då att komma å säa att han har varit med mycket längre är ju ren skitsnack för det skiljer bara ett år nu mellan dom, så nää , och en del är ju också förundrade varför t.e.x tom wallish inte är med i något större filmprodutions bolag är ju att dom flesta kanske hellre ser på tex tj än tom , men det är ju upp tillvar och en.AndreasOlofsson sa:För att göra en poäng så vore det ju en fördel om man visste vad man pratar om..jrockner2 sa:man ser ju skillnaden mellan dom här och dom "riktiga" proffsen, då tänker jag först och främst dumont,olsson,håtveit och tj, synd att man inte såg nå dubblar, och den enda av dom där jag känner till som kan seriösa dubblar är tom , resten är jag tveksam, dom "riktiga" behärskar dubblarna jävligt bra och kan många, och dom som tycker dom här är mycket bättre har ju helt fel, man ser ju bara på pallplatserna i x-games, bara "riktiga" proffs som stog där, wallish föll ju i första åket i slopestylen, så om man tycker att dom här grabbarna äger dom "riktiga" så är det ju konstigt, men jag kan hålla med om att vissa av dom här har stil, men jag föredrar åkarna i PBP och MSP
1. Ingen har jämfört dessa åkare med Jon, Simon, TJ osv innan du tog upp det?
2. Vad har dubblar att göra med om man är, som du kallar det, ett "riktigt" proffs? Finns ingen som helst anknytning. Och om det så nu var fallet, vad har TJ för dubbla? Vilka dubblar "behärskar" Håtveit? Han har gjort dubbel flat o kangie vid enstaka tillfällen.. Vilka dubblar "behärskar" Dumont? Han kan dubbel front, och har gjort front till misty5 (7) vid ytterst få tillfällen. Men att hucka en dubbel utan grab nån gång då o då kanske e att "behärska"?
3. Att Wallish ramlade sitt första åk i X-games slopestyle missade jag tyvärr. Kanske beror på att han inte var inbjuden, och därmed inte var med. Vad vet jag.. Dumont körde inte heller slopesyle i år, om än pga andra anledningar. Sammy kvalade inte ens vidare till final. Fast nu vet ju inte jag vad vilka kriterier man måste uppfylla för att vara ett "riktigt" proffs..
4. Sen blir det ju lite knepigt, om man som Jacob Wester, "behärskar" dubblar bättre än de flesta, men inte tar någon pallplats i varken X-games eller US-open. Han gör det ju väldigt svårt för oss att bestämma om han är ett "riktigt" proffs eller inte. Hade varit mycket lättare om han knep en pallplats, så vi kunde veta med säkerhet att han faktiskt är ett "riktigt" proffs.
5. Men du har ju faktiskt en bra poäng i ditt inlägg. Att alla får ju tycka som man vill. För min del så skiter jag fullständigt i tävlingsresultat, och när det kommer till kreativitet så tar de här grabbarna faktiskt i stort sett alla av dig så kallade "riktiga" proffsen. Något som jag personligen tycker bättre om än de största hoppen och de största snurrarna. Även om jag tycker om det också.
6. Jag undrar även vad du i ditt följande inlägg menar med att de flesta "riktiga" proffsen är mer all-round? Kan personligen inte komma på något som tyder på detta. Och vad menar du med att titta på helheten?
Nej Håtveit är inte lika bra som tex. Tom Wallisch på att raila. Däremot definitivt mer allround.jrockner2 sa:jomen om man ska vara en riktig världsåkare ska man väl vara jävla allround, inte bara kunna raila eller hoppa??, men håtveit är nog minst lika bra som dom här på att raila , men han är sjuk på att hoppa också, dadali är väl inte kung på hopp ? nä just det, men man får ju tycka som man vill.JockeKiviniemi sa:Ja men dom hära grabbarna railar mkt bättre än dom flesta i världen och man kan ju inte beskylla dom för att vara dåliga, bara det att dom kanske inte har blivit vana vid dom stora tävlingarna och pressen ännu..jrockner2 sa:man ser ju skillnaden mellan dom här och dom "riktiga" proffsen, då tänker jag först och främst dumont,olsson,håtveit och tj, synd att man inte såg nå dubblar, och den enda av dom där jag känner till som kan seriösa dubblar är tom , resten är jag tveksam, dom "riktiga" behärskar dubblarna jävligt bra och kan många, och dom som tycker dom här är mycket bättre har ju helt fel, man ser ju bara på pallplatserna i x-games, bara "riktiga" proffs som stog där, wallish föll ju i första åket i slopestylen, så om man tycker att dom här grabbarna äger dom "riktiga" så är det ju konstigt, men jag kan hålla med om att vissa av dom här har stil, men jag föredrar åkarna i PBP och MSP