Valmgren
Aktiv medlem
airbag (abs) - på flyget?
Ska flyga med British Airways med min Mammut RAS (engångspatron á 300bar) och kontaktade kundtjänsten. Enligt dem får man max ha med sig 250ml gas i en lavinflaska, och mammut's innehåller 249ml så inga problem på den fronten. Jag fick dessutom direktioner om att jag kunde ta hela alltet i handbagaget om jag ville (det vill säga ballong, patron och eventuellt handtag innehållande sprängämne) om jag bär det så att man av misstag inte kan utlösa kudden. Jag kan inte tänka mig att deras partnerbolag har några andra krav, det dem rekommendera var dock att ha med sig IATA faktabladet och det för den patron man reser med då vissa säkerhetskontroller kan bli lite misstänksamma.
Det många flygbolag brukar uppskatta är att man ringer i förväg så att samtliga inblandade vet vad det är man har med sig (vilket dem i sådana fall även markerar på ens bokning.)
peppar peppar; har ännu inte lämnat landet.
Det många flygbolag brukar uppskatta är att man ringer i förväg så att samtliga inblandade vet vad det är man har med sig (vilket dem i sådana fall även markerar på ens bokning.)
peppar peppar; har ännu inte lämnat landet.