Åka med musik?

• Trådstartare Trådstartare The_Snarf
  • Start datum Start datum
T

The_Snarf

Guest
Åka med musik?
Tjena freeride!

Som de flesta vet så har jag slutat att trolla, Man får ingen respekt helt enkelt.
Men nu Ont:
Åka med musik? Finns det fördelar? Nackdelar?
Själv så anser jag att det är okej om man åker med sunt förnuft och
1. Kollar vart man far
2. Har lagom volym på musiken.
3. Det viktigaste av allt: Visar respekt!

Själv har jag åkt skidor med musik x antal gånger och finner det Bla, Roligare, Högre pepp och man vågar mer.
Själv åker jag till
Just D - Juligen
House of pain - Jump around
House of pain - Back from the dead

Åk gärna med musik, Men gör det med sunt förnuft!

Åka med musik?
Det är väl klart man åker med musik! Finns inget annat ju, när är musiken annars till för att avnjutas?

Brukar dock alltid åka med endast en snäcka i för att kunna snacka med kompisarna samtidigt.

Åka med musik?
Ingen som åker med in-ears? Det skulle vara kul att veta hur mycket den dämpar i ljudväg och inte i musikväg. Själv åker jag med ett par vattetäta örsnäckor, En riktigt bra investering som håller i backen någa sesonger...

Åka med musik?
I parken och i tomma pister funkar det väl att åka med musik stundtals, men att åka med musik på full volym med in-ear lurar i hög fart i trånga backar och offpist? Det är riktigt korkat (och egoistiskt), eftersom ni inte hör eventuella varningsrop för folk som håller på att köra på er eller om det går en lavin. Eller om någon kraschat i skogen och ropar efter hjälp....

Åka med musik?
Snowjunkie sa:
I parken och i tomma pister funkar det väl att åka med musik stundtals, men att åka med musik på full volym med in-ear lurar i hög fart i trånga backar och offpist? Det är riktigt korkat (och egoistiskt), eftersom ni inte hör eventuella varningsrop för folk som håller på att köra på er eller om det går en lavin. Eller om någon kraschat i skogen och ropar efter hjälp....
hehehe, ofta du har varit i en lavin/räddat ngns liv?

Åka med musik?
Det är vad jg tror flera borde lära sig!
Jag har många gånger fått skrika halsen av mig när någon droppar in när någon har kraschat i landningen.

Åka med musik?
riccweee sa:
Snowjunkie sa:
Skojar du eller? Kan det här vara den mest ointelligenta kommentaren någonsin i detta forum?

Senast ändrad:
Åka med musik?
Snowjunkie sa:
Ingen har väl sagt någonting om full volym? Brukar dessutom, som jag skrev över, köra med endast en snäcka i så man kan höra annat ljud också.

Men att köra i hög fart och trånga backar ser jag inga som helst problem med. "Att man inte hör folk som håller på att köra på en" är nog den dummaste kommentaren jag hört.
Kommer de uppifrån och är på väg att köra på mig är det ju för fan deras fel, det är väl de som får svänga eller w/e.

Däremot så kollar jag alltid uppåt i backen när jag ska ta onormalt långa svängar eller snedda över backen eftersom man inte hör om det är någon där uppe. Skulle dock inte höra om det var någon en bit upp i backen utan musiken heller.

Åka med musik?
c-cino sa:
Snowjunkie sa:
Ingen har väl sagt någonting om full volym? Brukar dessutom, som jag skrev över, köra med endast en snäcka i så man kan höra annat ljud också.

Men att köra i hög fart och trånga backar ser jag inga som helst problem med. "Att man inte hör folk som håller på att köra på en" är nog den dummaste kommentaren jag hört.
Kommer de uppifrån och är på väg att köra på mig är det ju för fan deras fel, det är väl de som får svänga eller w/e.

Däremot så kollar jag alltid uppåt i backen när jag ska ta onormalt långa svängar eller snedda över backen eftersom man inte hör om det är någon där uppe. Skulle dock inte höra om det var någon en bit upp i backen utan musiken heller.
Snowjunkie sa:
....Eftersom ni inte hör eventuella varningsrop för folk som håller på att köra på er
Förstod att någon skulle haka upp sig på den formuleringen. Men när du ligger där på sjukhuset och du vet att det var den andres fel så blir ju allt så mycket bättre, eller hur?

Senast ändrad:
Åka med musik?
Snowjunkie sa:
Förstod att någon skulle haka upp sig på den formuleringen. Men när du ligger där på sjukhuset och du vet att det var den andres fel så blir ju allt så mycket bättre, eller hur?
Fast det känns väl lika bra/dåligt som om man skulle kört utan musik? Eller?

Jag förstår inte riktigt vart musiken kommer in i bilden. Är det någon som har så jävla hög fart att h*n inte har kontroll kommer man knappast hinna reagera ändå när man hör ropen/skriken/vad dom nu gör.

edit: menade alltså så jävla hög fart att man hamnar på sjukhuset för det. Har krockat med skidåkare som bränner på uppifrån och kör in i mig och det har inte hänt speciellt mycket

Senast ändrad:
Åka med musik?
Men att ha en snäcka i går ju inte att att lyssna på musik, det är ju att att ha lite skval i ena örat? Låter ju helt kasst, förstår inte hur du kallar det för avnjutas? Bra att du inte lyssnar med båda av ovannämnda anledningar dock.

Mer OnT: En del av grejen med skidåkning för många är just tystnaden bland bergen och känslan att komma bort från "civilisationen". Då passar inte musik i lurarna med hiphop osv jättebra, hänger man i en park i nån liten sketen svensk "backe", som kläppen, sälen osv, finns ju ingen tystnad (inga berg heller...) och då kan man gotta dunka på med musik som ett sätt att bota den annalkande depressionen. Jag åker själv inte med musik för jag gillar inte hörlurar tillräckligt mycket.

Åka med musik?
JL76 sa:
Men att ha en snäcka i går ju inte att att lyssna på musik, det är ju att att ha lite skval i ena örat? Låter ju helt kasst, förstår inte hur du kallar det för avnjutas? Bra att du inte lyssnar med båda av ovannämnda anledningar dock.

Mer OnT: En del av grejen med skidåkning för många är just tystnaden bland bergen och känslan att komma bort från "civilisationen". Då passar inte musik i lurarna med hiphop osv jättebra, hänger man i en park i nån liten sketen svensk "backe", som kläppen, sälen osv, finns ju ingen tystnad (inga berg heller...) och då kan man gotta dunka på med musik som ett sätt att bota den annalkande depressionen. Jag åker själv inte med musik för jag gillar inte hörlurar tillräckligt mycket.
Vet inte riktigt hur jag förklarar det, men på något sätt är det tillräckligt med en snäcka i för mig när jag befinner mig i backen.

Kanske är en kombination av att ha någonting att lyssna på i ena örat, och "bergens tystnad" i andra örat. Dunka på för fullt så man inte hör sig själv tänka kan man göra hemma eller på annan valfri plats.

Tycker helt enkelt det är en relativt oslagbar kombination.

Åka med musik?
Alla får väl lyssna på musik och ha det gött, jag är ingen polis. Men bara man använder sitt omdöme och förnuft.
Ha en grym nyårsafton, och nu kan vi börja se fram mot att skidsäsongen börjar på allvar!

Åka med musik?
Kebabmannen sa:
Jag har många gånger fått skrika halsen av mig när någon droppar in när någon har kraschat i landningen.
Just denna finns det väl allmänt kända handsignaler för så egentligen kan du ju spara rösten (så länge man står inom synhåll iof).

Åka med musik?
Så åk med lagom volym och titta dig för!
Det är inte kul att skada någon eller bli skadad av att någon annan inte är uppmärksam...
(Jo jag har en rolig historia)

Åka med musik?
Snowjunkie sa:
riccweee sa:
Snowjunkie sa:
Skojar du eller? Kan det här vara den mest ointelligenta kommentaren någonsin i detta forum?
;)

Åka med musik?
Provade en ny grej i helgen, åka med jazz i öronen
Åkte bla. Till den
Sjukt peppande!

Tillbaka
Topp