Åka skidor bakom bil?

Guttman

Ny medlem
Åka skidor bakom bil?
Har tänk ett tag nu och om man har tur kan man då åka bakom bilen med skidorna? Hade vart kul och testa i vinter. Nån som har testat eller har tips?

Christiam

Aktiv medlem
Åka skidor bakom bil?
Funkar jättebra, även bräda, pulka snowracer etc. Se till att inte åka in i bilens sida om den svänger bara. Rekommenderar även att ni är nyktra, jag vet- det blir inte lika kul då men rekommenderar det ändå. Åka efter bil var nått jag trodde alla gjort.

• Gilla
Reactions: Ivo

Ivo

Aktiv medlem
Åka skidor bakom bil?
Här i Sverige har vi ju farbar is på sjöarna i Större delen av landet. Om det är för mycket snö går det lika fint att åka efter skoter.

Men det heter inte ”åka skidor” bakom bil/skoter. Det heter ”tolka”😉
(Även jag trodde att ”alla” gjort det. Men dagens ungdom...(

lulebjorn

Medlem
Åka skidor bakom bil?
Tolkade i somras bakom skoter i 115kmh.. Går superbra men underarmarna tar bra med stryk

Pillard

Aktiv medlem
Åka skidor bakom bil?
Det går ju förstås utmärkt. Det är dock en ganska annorlunda teknik. Har du åkt vattenskidor? Jag har bara åkt efter skoter på myr där det var rejält med puder, men mycket vattenskidor och wakeboard.

lulebjorn

Medlem
Åka skidor bakom bil?
Har åkt vattenskidor. Är förstås mycket tyngre och svårare tills man kommit upp i hög fart än om man åker på en frusen sjö, om det var det du menade?! Har aldrig tolkat i djup puder men misstänker tänker att det är ruskigt kul(och svårt)

Pillard

Aktiv medlem
Åka skidor bakom bil?
Har åkt vattenskidor. Är förstås mycket tyngre och svårare tills man kommit upp i hög fart än om man åker på en frusen sjö, om det var det du menade?! Har aldrig tolkat i djup puder men misstänker tänker att det är ruskigt kul(och svårt)
Nja! Tänkte mer på hur man åker vattenskidor med både bakvikt och sträckt kropp

lulebjorn

Medlem
Åka skidor bakom bil?
Nja! Tänkte mer på hur man åker vattenskidor med både bakvikt och sträckt kropp
Jo det är sant! Blev dock lätt vattenskidorstajl när man åkte en längre bit och där det inte var stökig terräng ;) Skulle du säga att vattenskidor och pudertolkning är mer likt?

fredw

Aktiv medlem
Åka skidor bakom bil?
Har åkt på slalomskidor över 10-12 meter långa smältvattenpölar i Åre på vårkanten. Kul. Blött.
Vattenskidor på två skidor är kul i början, men sedan inser man att det inte går att göra så mycket mer än att stå och titta på utsikten och vinka till publiken. Mycket roligare på en skida (och på wakeboard antar jag).

lulebjorn

Medlem
Åka skidor bakom bil?
Man åka baklänges om man vill ha lite mer action. Upplevde dock att man blev lite blötare

Pillard

Aktiv medlem
Åka skidor bakom bil?
Jo det är sant! Blev dock lätt vattenskidorstajl när man åkte en längre bit och där det inte var stökig terräng ;) Skulle du säga att vattenskidor och pudertolkning är mer likt?
Ja precis! Pudertolkning är mer likt vattenskidor än vad det är likt puderåkning

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp