Åka Skidor + CMH = sant?

Ted_bskier

Ny medlem
Åka Skidor + CMH = sant?
Hur många artiklar om gubbheliskiing med CMH kan Åka Skidor göra?? CMH ägs av jätteföretaget Intrawest som bl.a äger Whistler och borde därmed ha råd att göra reklam själva. Det finns massor av intressanta heli- och catskiingföretag i Kanada men Åka Skidor gör bara reportage om ett, år efter år... Tvivlar inte på att man kan få bra åkning med CMH (om man nu har råd att hyra en hel heli så man slipper amerikanska fetton med mer stålar än skidkunskaper) men det börjar kännas jävligt tjatigt att läsa samma reportage varje år. Nu är bara frågan vilken CMH Lodge Åka Skidor ska besöka i år, jag gissar på Bugaboos...

Senast ändrad:
Åka Skidor + CMH = sant?
Den lär ju ha en deal sinsimellan, Åka Skidor får en dag/några dagar åkning och skriver om firman/stället sedan. Är väl inget att säga om det.. Fina bilder får man och det är ett lätt sätt att få ihop ett reportage. Reportage om någon som gjort en mostertur eller liknande är både mer resurskrävande och svårare/mindre lätt med logistik än vad en kortresa till en heliskiing-firma är. Men jag tycker ändå att dem får ihop det helt ok...I senaste numret handlade det mesta om Revelstoke och bygget...Sedan att dem passade på att åka lite heli ska väl också förevigas när man ändå är där ;D

Åka Skidor + CMH = sant?
Ingen dålig deal i så fall... Reportaget om revelstoke var för övrigt ett skämt... Hela projektet att bygga en resort där är ett ännu större skämt. Det må snöa 18 m i revelstoke men terrängen är för platt för att duga till annat än carvingpister... och dom där 1800 fallhöjdsmeterna kan man se i stjärnorna efter...

Senast ändrad:
Åka Skidor + CMH = sant?
Hmm vad jag har hört av folk som varit i Revelstoke. Och då snackar vi inte någon som jobbar på Åka Skidor så är det ett av de bästa ställen han har varit på. Och han har åkt skidor på många ställen. Så inte vet jag var du har varit Ted men ni har tydligen inte varit på samma ställe.

//H

Åka Skidor + CMH = sant?
Har också hört att det ska vara platt som satan och tät skog...På framsidan!
Om du tar dig upp till toppen och åker snett ner mot revelstoke elelr ännu bättre ner på baksidan har du sjuka åk i brant och gles skog. Jag ska till Revelstoke minst en vecka i vinter och kan då ge er en rapport!

Åka Skidor + CMH = sant?
Jag har aldrig påstått att det inte finns bra skidåkning i Revelstoke, har själv varit där 2 säsonger, men det finns verkligen inte mycket till åkning på berget som liften ska byggas på. Att åka ner på baksidan skulle jag verkligen inte rekommendera för så har man en dagsmarsch att gå till Revelstoke. För turer är området på andra sidan sjön mycket bättre. En nackdel med hela området är att det ligger så lågt så 9 dar av tio är förhållandena bättre uppe i Rogers Pass. Kolla in den här bloggen som är skriven av Greg Hill, revelstokes bästa ski mountaineer. http://greghill.squarespace.com/display/ShowJournal?moduleId=817318&currentPage=15

Åka Skidor + CMH = sant?
Ted_bskier sa:
Hur många artiklar om gubbheliskiing med CMH kan Åka Skidor göra?? CMH ägs av jätteföretaget Intrawest som bl.a äger Whistler och borde därmed ha råd att göra reklam själva. Det finns massor av intressanta heli- och catskiingföretag i Kanada men Åka Skidor gör bara reportage om ett, år efter år... Tvivlar inte på att man kan få bra åkning med CMH (om man nu har råd att hyra en hel heli så man slipper amerikanska fetton med mer stålar än skidkunskaper) men det börjar kännas jävligt tjatigt att läsa samma reportage varje år. Nu är bara frågan vilken CMH Lodge Åka Skidor ska besöka i år, jag gissar på Bugaboos...
Bäste Ted_bskier,

det är över sex år sedan du frågade detta och det är (ser jag) ett tag sedan du var inloggad här.
Vi vet förstås ännu inte svaret på din fråga, "Hur många artiklar om gubbheliskiing med CMH kan Åka Skidor göra".
Antalet har ökat rejält sedan du ställde frågan och så länge tidningen finns kvar så lär det väl fortsätta öka.

Om vi flyttar fram din andra frågar "vilken CMH Lodge Åka Skidor ska besöka i år" till 2013 så kan vi besvara åtminstone den. Åka Skidors chefredaktör har tydligen varit på sin resa i år och resultatet redovisas visst i senaste numret.
I år blev det GALENA!

Där stötte chefredaktören på, låt mig inte säga "Gubbgänget", P-H, "Mäcen", "Mad Max" m. fl.. Tyvärr fick vi inte veta så mycket mer än själva smeknamnen, man hade ju väntat sig lite berättelser om dessa gestaler, men efter presentatioen mynnar det ut i att:
"Hela svenskgänget tycker att upplevelsen överträffar deras förväntningar."
Tydligen är CMH fortfarande bra.

hälsn Kappakomplett (flogging a dead horse)

Tillbaka
Topp