Åka skidor i Nya Zeeland??

Magnusgm

Medlem
Tjao jag funderar ev på att åka till nya Zeeland för att kolla pudret där,, e de nån som varit där och kan säga hur de e om de e likvärdigt som alperna lr Kanada lr om det bara är en dyr lång resa och sen så e de "bara" som fjällen hemma? skriv oxå om de e dyrt land lr om de e hyfsat billigt att förlägga en sesång
//MAgnus

Kan bara säga att det är grymt mkt mindre än europeiska alperna (kallas alper i Nya Zealand också) och Kanada. Visst är det coolt att pumpa puder när vi har sommar i Sverige men stanna inte för länge på samma ställe då man tröttnar rätt snabbt.

Klart värt att punga ut för en biljett, det finns ju såå mycket annat att göra där nere.

Eller så satsar du på enkrökarresa till Asien där man kan stanna ett år för samma pengar...

Ähh, kör både och!

Nagon puderakning att skryta med har jag inte gjort, men schysst parker finns det. Vanligtvis ar det minus 1-2 grader nar det snoar. Ar det kallare kallar de det snostorm, stanger hela berget. Bombar hela nasta dag och later folket kalasa pa de solskadade resterna. Eftersom det endast finns sno pa bergstopparna sa ar det valdigt utsatta for vind.

Jag har akt pa tre stallen, alla pa syd-on. Treble Cone, Cardrona och Snowpark.

Treble Cone ar brant o fint men ack sa litet. Koerna efter snofall ar horribla. Osteerrikes storslalom och super-g gang har varit dar o tranat i ett par veckor. Haftig terrang med naturliga halfpipes och rannor. Kanske den roligast "uppkord off-pist" jag akt. Men som sagt, snoar det sa stanger de. Gar det en lavin nagonstans stanger de berget for "head count"..?

Cardrona ar sa platt att jag blev forbannad. Har bara akt dar en dag. Fin park men masssssssor med folk.

SnowPark ar sjukt grymt, finns dock bara park. 20+ rails/boxar kickar i varierande storlek, Super-pipe, quarterpipe. Finns inga pister. Finns inga sura gubbar. Inga barn som bygger snogubbar i landningarna. Nast intill obefintlig ko.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp