Åka Skidors skidtest

freeride_nu

Aktiv medlem
Åka Skidors skidtest
Är det bara jag som märkt vilken fesljummen attityd som verkar hägra hos Åka Skidor numera? Jämför årets intetsägande skidtest med ett test från exempelvis -98. Jag tycker personligen att det känns litet fegt att inte våga säga vad som är bra eller dåligt om man ska kall något för "test". Bättre som tidigare där man vågade ge en eller några skidor "stjärnor". Har redaktionen fått en åthutning av annonsörerna eller vad är det frågan om?

"Frankrikespecialen" i senaste numret var inte heller det något annat än ctrl-c från charterkataloger. Åka Skidor är ju idag snällare än Bamse!

Vart tog attityden vägen?

Åka Skidors skidtest
Nåt konstigt har hänt... Riktigt kasst test, håller med! Blev riktigt ledsen! :-(
"Värsta" Rossignol skidan är Bandit X... Mon dieu!

Skärpning Åka Skidor!

Åka Skidors skidtest
De skrev inte allt om Engelberg heller. Fruktansvärt mycket folk på helgerna (folk kommer från Luzern och Zürich) = långa liftköer. Dålig valuta för pengarna (enligt schweizarna själva), eftersom du kan få mer vad du betalar för liftkortet på andra ställen i landet, typ Verbier.

Åka Skidors skidtest
Det är beklagligt att Vertikal fick lägga ner. Inte för att Vertikal var så mycket bättre, men Åka Skidor är i desperat behov av konkurens.
Åka Skidor är död länge leve Freeze.

Åka Skidors skidtest
Givetvis är det annonsörer och andra intressenter som tryckt på rejält. Jag har själv hört importörer och annat löst folk med gråten i halsen berätta hur de blivit bortdömda av den stygga domaren genom att tvingats ställa upp i fel klass med fel skidor och sedan, nu med tårarna fritt strömmande nedför de solariebronsade äppelkinderna, sagt att Åka Skidor inte förstår vilka implikationer ett skidtest har för försäljningen.

Personligen håller jag med föregående talare. Jag är inte myket för tyskinfluerade stapeldiagram som skall koda känsla, isgrepp och imponatorfaktor. Däremot gillas välformulerade texter som även inkluderar sågningar där sågningar är befogade skarpt. Att hävda att "alla skidor är såååå bra nuförtiden" är feglir, eller skall vi kalla det en plogsväng i barnbacken.

Slutligen saknar jag ett test av tunga, dämpade högfartsskidor i längd över 213 samt en marknadsöversikt av krökta stavar för oss som inte gillar att bromsa.

HWC HitMe

Mannen, Myten, Materialaren.

Åka Skidors skidtest
... och sämre. Jag är djup besviken på de senaste årets nummer. Skriver mest kort småfakta om allt vilket även kan ses i senaste skidtestet. 10000002 st skidor testar dom med en enormt stor skidtestar- patrull. Nä det ska vara som förut; 10 skidor, 4-5 åkare och utförligt beskrivet om vad åkarna gillade samt inte gillade och varför dom tycker som dom tycker, samt en omfattande sammanfattning.

Anledningen till att twintip skidor inte är med hoppas jag är för att Åka Skidor förstått att skidåkningens framtid inte ligger i ett kopierat snowboard ideal, (med namn på hopp som låter så otroligt larvigt amerikanskt som det kan bli, att man skäms att se någon utföra hoppet), utan i feta 180-205cm skidor gjorda för stora berg och feta pister. Själv tycker jag att en råduffy eller ett lilla krysset med handpålägg knäcker en d-spin 900 eller vad det nu heter. (Kan bero på att jag e usel på att hoppa). Men dom testade faktiskt twin-tip skidor i ett tidigare nummer i år eller om det var förra året.

Det som e mest synd är att någon 15 årig snubbe från Åre (inget fel på Kiruna) fått ta över hopptricksektionen. Citat: "Han bor i Åre och är Sveriges mest talangfulla jibber på skidor". ?: Vad i h-vete är en jibber? Låter som nån slags clown. Antar att det är det, det är också.

Slutsats: Åka Skidor borde sänka halten av image samt ta bort en del reklam (varannan sida e lite mycket) och börja skriva om intressanta saker istället.

Åka Skidors skidtest
Säga vad man vill om Åka Skidors skidtest.. läste inte det så noga men brukar läsa det mesta i Åka Skidor rätt noga. Är det bara jag som fått känslan av att Åka skidor mest riktar sig till supertrendiga friåkningsnissar, som spenderar 50 % av vintern i Chamonix, 40 % i St Anton och resterande del i Alaska? Visst, upplevelsereportage från heliskiing i Kaukasus (om de nu haft ngåto sådant) är helt ok, men konceptet i övrigt bör förändras fett!

Åka Skidors skidtest
...213, visst ös på bara! Men nog fattas racingkategorin i nästan alla tester, i alla fall i Svenska magz. Många av oss vill ju faktiskt ha racing-lagg. I pist finns det ju inget som spöar dom, punkt! Sen KAN man ju faktisky GILLA att åka käpp också¨(...i dessa freeride-tider).
...Jo!

Åka Skidors skidtest
Håller verkligen med om att Åka Skidor e kass. "Vinterns mode" "Bästa fiken i backen" vad fan är det för åkglädje??? FREEZE är grymt bra, kanske lite mycket attityd men ändå skämtsamt på något sätt. Synd att Vertikal la ner, de var bättre en Åka Skidor.

PS Vem är inte trött på Åka Skidors spydiga kommentarer??

Åka Skidors skidtest
Alla som inte spenderar 50% av vintern i cham. 40% i st anton och resten i alaska borde ta och skärpa sig.
De som gör det har fattat galoppen.

Åka Skidors skidtest
Håller med! Åre Skidor f´låt Åka... har ballat ur fullständigt. Som ni säger de gillar ju alla jävla skidor, de verkar ju vara bäst allihop. Sen resten av tidningen är ju tokmesig. Det känns som man läst den förut... Den är ju opersonligare än CSN. Trodde att skidåkare brann för sitt intresse. Nån borde berätta för grabbarna på red vilket bra jobb de har. De borde förvalta det bättre.

Åka Skidors skidtest
JA absolut har deras test fegat till sig och "Fankrikespecialen" var trist. Men jag tycker dock fortfarande att det finns bra reportage i tidnignen som tex om Engelberg, dit ska jag några dagar innan färden fortsätter mot Cham.
MAria

Åka Skidors skidtest
Det är synd att dom inte har en hemsida med forum på Å.S så att man kunde framföra kritiken direkt och samtidigt få ett svar
Dom skulle helt klart behöva en dialog med läsarna förutom på insändarsidan.

Åka Skidors skidtest
Jag kan härmed intyga , från säkra källor att test patrullen inte tycker detsamma som det blev skrivet i åka skidor..

åka skidor .. en bluff eller????

Åka Skidors skidtest
Kan ge er som inte vet lite skvaller om vad som händer på redaktionen i den lilla byn som snart inte längre finns!
Herr M. Fredriksson är inte längre anställd på tidningen,hans uppgifter kommer att tas över av Mårten Petterson.
Anledningen sägs vara att det har varit en icke önskvärd utveckling av tidningen dom senaste åren. Samt att tidningen har haft lite jobbigt att komma överens med övrigt branschfolk.

Inte bara renskötare!

Biegg-Omai

Åka Skidors skidtest
skidtestet gav inte mycket...nu när man beöver det inför den stundande vintern...
frankrike special var skitdåligt..som om man inte visste det innan om t ex chamonix...kom med nått nytt...
vi behöver en bra skidtidning...konkurrens tack !

Åka Skidors skidtest
Jag håller med alla fullständigt. Vilka otroligt lama reportage, jag hoppas verkligen att åka skidor bättrar till sig. Skidtestet var skit, och med en jättemiss, var tog DYNASTAR Powertrac vägen i testet? En av förra årets bvästa skidor utelämnar de av någon anledning. Och omdömena sen "alla skidor är bra" "jag är nog lite för lätt, men det är nog en bra skida för tyngre". Vertikal är saknad.

Åka Skidors skidtest
Jag håller med dig om att det är jäkligt synd att Vertikal har upphört, Åka Skidor behöver verkligen lite konkurrens. Problemet är väll att det är för få som köper skidtidningar.

Åka Skidors skidtest
Känns det inte betydligt mer att Åka Skidor har börjar vända sig till barnfamiljer som vill veta var den bästa barnbacken i Fjätervålen och finaste handskfabriken i Småland ligger? De hade ju inte ens med freerideskidor i skidtestet?! Och i sista numret fanns inte ett enda reportage från den riktiga skidvärlden utan bara från tragiska snöfattiga svenska orter....

Men det kanske är det här som är Åka skidors problem, "When you try to please everybody, you end up pleasing nobody" Nån som håller med?

>> radikala rAgnar <<

Tillbaka
Topp