Åka till Åre på Värnpliktslegget!

Jorkman

Ny medlem
Jag undrar hur bra det funkar att ta sig till Åre eller Sälen på lumpen-legget? Teoretiskt sett borde det ju funka i och med att man åker gratis Swe-bus över hela landet. Det ska dock finnas en maxgräns på fem lumpare per buss. Jag bor i Skåne och får nog byta buss ett par gånger. Jag undrar om någon har testat detta! Berätta vad ni vet!!

Jag har hört om folk som åkt till fjällen med lumpenlegget
Men då får du ju sitta på dom där otjänliga bussarna jävligt länge.. och byta lite då och då, som du redan insett.

Var inne på swebus hemsida och där fanns inte åre med som destination, så det verkar inte funka.

eller så gör du såhär...

gå till resedetaljen och hävda att du har en "flickvän" som bor i åre dvs en "nära anhörig" så får fu åka fin fina sj till åre i liggvagn!!

jag hade en "flickvän" i östersund som gjorde många helger väl värde 6h på tåg...

lycka till!

i alla fall från göteborg går sälenbussarna under namnet "fjällexpressen", vilket gör att swebus på ett smidigt sätt kan fortsätta att ta betalt även av lumpare...

Åker man Swebuss till Ösd å tar tåget därifrån borde det fungera... Annars kan man ju alltid ta den klassiska bussen ÅrePendeln från Ösd. Men jag tror att det ska gå att åka tåg inom Jämtland på lumpenlegget, dock ej helt 100%

jag struntade i buss regeln och sa att kortet var giltigt på sj, dem har ingen koll!

Legget fungerar på lokalbussarna i jämtland såvitt jag kommer ihåg. Och så verkar det vara i de flesta länen...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp