Åka utan stavar, förräderi mot sporten.

Njeaa själv så använder jag stavar och tycker det är enklare att åka med stavar också. En vane sak som jag tar förgivet att man ska ha!

MEN! folk som tycker det är bekvämt och inte har några problem med det så tycker jag att de ska köra med de dom tycker är skönast!

Kör med det bekväma =)

ja åkte utan stavar hela förra sässongen :)
De e fulare det vet jag, anledningen var att det är fett mkt lättare att ta grabs och att göra handplants + att ja vänjde mej vid det.. :)
Dock ska ja åka med poles iår :)

håller med, tycker faktiskt att det är riktigt fult utan stavar.
har iofs aldrig testat att köra utan stavar men kan verkligen inte tänka mig att det skulle vara skönare.

men folk får väl göra som dom vill.

man ska ska ha skoj på skidor! det är allt! med eller utan stavar.

sen så är det inte så många som kan andvända sina stavar och blir bara ett störande moment i skidåknigen... så ha skoj istället för att störadig på små saker.

Skidor åks med stavar. Vill man se ut som en äcklig bladare som putar röven så...

Håller fullständigt med. Barn under fem år kan få mitt tillstånd att åka utan stavar. Alla andra liknar jag direkt vid en 50-årig dansk blendkärring, i urblekt pastelloverall från tidigt 80-tal, som åker skidor för andra gången i sitt liv. (Första gången var på tomten hemma efter att hennes lönnfete make, på den lokala fritidsgårdens skidbytardag, kommit över ett par 15 cm för långa spett Rossignol från samma tidiga 80-tal)

Ja, jag anser att danskar inte har någonting i en skidbacke att göra. Håll er till saker ni kan, förslagsvis grissvålar och röd körv.

Det är helt klart fulare utan stavar och jag stör mig på nopoles åkare, men man behöver inte starta en tråd för det.

Man kör som man tycker. Vi kanske ska starta en tråd om att det är fult att åka bräda och alla måste börja på skidor?

Jag tycker man får åka som man vill
Småungar brukar ju åka utan stavar, ingen som klagar på dem?

Jibberisch sa:
Håller fullständigt med. Barn under fem år kan få mitt tillstånd att åka utan stavar. Alla andra liknar jag direkt vid en 50-årig dansk blendkärring, i urblekt pastelloverall från tidigt 80-tal, som åker skidor för andra gången i sitt liv. (Första gången var på tomten hemma efter att hennes lönnfete make, på den lokala fritidsgårdens skidbytardag, kommit över ett par 15 cm för långa spett Rossignol från samma tidiga 80-tal)

Ja, jag anser att danskar inte har någonting i en skidbacke att göra. Håll er till saker ni kan, förslagsvis grissvålar och röd körv.
du fick tänka efter länge va för att få till din roliga vits?

Bajskorven sa:
Setermaan sa:
Hogizz sa:
Någon som försöker skapa en h8 tråd? :D
Lägg ner energin på åka skidor ist!
Namnet säger allt, hockeyjanne kom fel helt enkelt:)
Haha Woerd:D Hockey pojkar måste alltid ha någon stav i handen. Hehe^^
För det första har jag aldrig spelat hockey seriöst under hela mitt liv, och namnet var något jag tyckte lät kul för ungefär 3 år sen. Men seriöst, BAJSKORVEN ska väll fan inte klaga på namn.

Jibberisch sa:

Här är äntligen någon som fattar!

De som åker utan stavar gör det nog av koordinationsrelaterade skäl. De klarar inte av att hålla i två stavar och svänga samtidigt. De lär sig nog så småningom, det gjorde iaf min 5-årige son

Jo så tycker jag me, bara för att nån åker utan stavars så ska man inte börja h8a en mass ;) men jag själv tycker de e skönare me stavar :)

Jibberisch sa:

Du menar alltså att Pollard och Andy Mahre är blendkärringar?

hockeyjanne sa:
Bajskorven sa:
Setermaan sa:
Namnet säger allt, hockeyjanne kom fel helt enkelt:)
Haha Woerd:D Hockey pojkar måste alltid ha någon stav i handen. Hehe^^
För det första har jag aldrig spelat hockey seriöst under hela mitt liv, och namnet var något jag tyckte lät kul för ungefär 3 år sen. Men seriöst, BAJSKORVEN ska väll fan inte klaga på namn.
Jag klagade bara på att du måste ha en stav i handen när du åker

jag tycker hela skidvärlden är jävligt löjlig, alla ska sån jävla attityd hela tiden, vad spelar det för roll om folk åker utan stavar? Det gjorde iaf jag innan jag började åka snowboard för mamma var orolig att jag skulle göra illa mig på dem =)

Att hålla på och göra massa regler inom den här sporten tycker jag är förräderi mot sporten! någon som INTE håller med mej?

Håller helt med Sandgren2.

Skidvärlden har fått en så tråkig attityd, allt ska handla om image och vem som har störst kläder och fetast grillz.

För 5 år sedan var det inte alls så här( utifrån vad jag har sett och hört) alla hade roligt, och åkte för att det var något som man tyckte var kul. Jag är bara 20 år, men under de senaste fem åren har man sett en drastisk ändring av skidåkningens attityder.
Exempel:
Om en kille här på FR lägger upp en film där han endast gör en massa 360 i en minut och är jätte stolt över detta, så finns det garanterat några som säger att han "Suger" "Fan va dålig du är" "Palla lägga upp en sån här film". Hatar sånt.

Om man nu åker utan stavar, kan säga själv att jag har gjort det flera gånger och tycker det är ganska skönt, så tycker jag att man ska kunna få göra det, utan att det finns någon som "trampar och sparkar" på en.

Peace out.

PS. DET FINNS ENORMT MÅNGA SÅNNA HÄR TRÅDAR INNAN, FÖR H**VETE ANDVÄND SÖKFUNKTIONEN.DS

Man känner sig och ser ut som en snowbladesåkare när man åker utan stavar!

Jibberisch sa:

så när man kör utan stavar så blir man automatiskt en dansk ?

Manutten sa:
världens genom tiderna mest meninglösa tråd?
nä verklgen inte. tycker det är den mest diskussionsrikaste tråden på länge.
men ja måste säga att det ser fånigt ut att åka utan stavar. stavarna ger en stil.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp