Åkning runt 1a maj?

HARS

Aktiv medlem
Åkning runt 1a maj?
Hade egentligen tänkt åka till åre runt skutskjutethelgen, men det funkar ju inte så smidigt med ledigheten i år, så då tänkte jag att det är lite lättare att ta en resa helgen efter, v18, när man kan utnyttja lediga 1a maj. Men det är ju ganska sent på säsongen, vad är det som fortfarande är öppet och åkbart då? Riksgränsen har jag tvingats stryka från listan då deras flygpaket är så jävla dyra.

Åkning runt 1a maj?
Hade tänkt att köra en långweekend, då känns 18 h tåg enkel resa lite drygt (åker från sthlm)... Men å andra sidan måste man väl ganska långt upp för att det ska finnas snö kvar...

Åkning runt 1a maj?
Hm, gränsen hade iåfs varit riktigt fint. Ska räkna lite på det. Vad tror ni annars om kittelfjäll?

Åkning runt 1a maj?
gränsen är nog det bästa alternativet men som sagt flyg kostar lite men kan ju helt klart vara värt det

hemsedal har sin avslutnings helg 1 maj tror jag

Åkning runt 1a maj?
nalovard kan du åka till men den är inte så stor och den ligger några mil söder om kirona

Åkning runt 1a maj?
kittelfjäll kan vara ett alternativ men risken är väldigt stor för slask.. ska du va i västerbotten är nog hemavan bäst.. då kan du va uppe på kalfjället

Åkning runt 1a maj?
Hallojs!!!!!!!!!
Jag har säsongsavslutat i Funäsdalen flera år och det brukar vara gott om snö, och nu är där ca 145 cm så det är ganska bra med snö i år och det bådar gott för avslutningshelgen.
Jag kan verkligen rekomendera våråkningen i området överhuvudtaget, åk dit och bo i Funäsdalen köp ett Funäsfjällskort så kan du köra i hela området dvs Tänndalen, Ramundberget och förmodligen Funäsberget.
mmmmmmmmmm slaskpuckel sorbet och sol.

Åkning runt 1a maj?
åk till hemsedal. där har dom en 1 maj festival med dels bigair tävling där bla pk hunder tävlade förra året. sen en hel del andra evenemang. hemsedal är förvrigt ett jäkligt fint och bra ställe.

Åkning runt 1a maj?
funäs/ramis kör ju avslutning helgen innan. hemsedal är meckigt att ta sig till utan bil.
många röster för hemavan, men finns det nått bolag som kör busspaket dit? jag hittar bara flygpaket, som är slut den helgen (v18)...

Åkning runt 1a maj?
Lapplandspilen går måndagar och fredagar från cityterminalen i stocklom ända upp till hemavan. gå in på www.lapplandspilen.se

Åkning runt 1a maj?
Åk till gränsen om du vill ha riktig åkning.
Ta reguljärflyg från sthlm till Kiruna och tåg eller buss därifrån.
Alltid grymt där på valborg. Tävlingar på berget och bra drag på Grönan.

Senast ändrad:
Åkning runt 1a maj?
Flyg kostar inte så mycket egentligen, såg för nån vecka sedan att man kunde flyga till Kiruna för 900:- Tur o retur från Sthlm.

Senast ändrad:
Åkning runt 1a maj?
Om du inte orkar till gränsen/björkliden/abisko så kolla sälen dom har grymt mycket snö i år.

Åkning runt 1a maj?
Tänndalen holder åpent tom söndag 4. mai. Mye av snöen kommer sikkert til å ligge igjen også om en måned.

Åkning runt 1a maj?
Offpisten i Hemavan uppe i Kungsliften är ofta grym vid den här tiden om solen har hunnit smälta upp snön lite grand. Om det är toppturer du är ute efter så är det nog nästan den bästa tiden på hela tiden, det är då absolut ingen brist på snö uppe på fjällen. Hoppen är det kanske lite skralt med men det är det nog på de flestaa ställen.

Åkning runt 1a maj?
ett stort tack till alla hjälpsamma människor, tyvärr verkar det som att jag inte kommer att komma loss från jubbet över huvud taget närmsta tiden så det ser rätt mörkt ut på resefronten. men nu har jag iaf gott om uppslag om det skulle bli en lucka, tack!

Åkning runt 1a maj?
hej det har snøat på beitostølen de sista 4 dagarna och gör det fortfarande. så det kommer nog att vara fina förhåll till toppturer i jotunheimen i hela juni ut i år!
i fjor så var det över en halv meder med snö upp på rasletind i midsommar helgen. och nu är det med snö änn i fjor.

Åkning runt 1a maj?
Tänndalen och Riksgränsen är dem platser i Sverige dit våren brukar komma sist. Dem brukar även ha mest snö i Sverige. Tänndalen ligger 80 mil närmare Stockholm än Riksgränsen.

Vi har bra med snö i Tänndalen och det snöar fortfarande.

Jag ska åka skidor här i mitten av maj!

Tillbaka
Topp