Akut hjälp ang. Wide och icke-wide bräda!

Puifish

Ny medlem
Beställde en Skate Banana 159 Wide då jag trodde att skulle behöva wide. Skulle tippa på att jag har skostorlek 44, provade ett par 43 men mina fötter var helt slut efter ett åk. (är inte klen, då jag klättrar också och då har man grymt tighta skor). Sedan har jag åkt med ett äldre par 45 och dem var alldeles förstora. Fick ta i mycket för att svänga. Så kring 44 känns rätt.

Då till frågan, de skiljer 5mm på vardera sida av Skate bananan wide mot vanliga. (25,5-26,5cm). Skulle ni rekommendera mig att byta till vanliga bredden? Junkyard har nog inte skickat brädan än så kanske finns tid att ändra sig. Brukar f.ö köra +15, -4.

Senast ändrad:
Behåll brädan tycker jag. Skiljer inte jätte mycket och din skostrl ligger precis på gränsen så spelar inte jätte stor roll. Sen är lite extra bredd ofta inte negativt.

Får bli en wide då, skiljer ju inte mer än 5mm per sida så borde ju knappt märkas. Är sjukt svårt att välja brädor etc när man inte provar i butik, men där får man ju betala flera tusenlappar mer och sen känns de dumt att dra dit o prova och sedan köpa på nätet :)

Hur funkade det med Wide för dig?

Har storlek 43-43,5 i boots och är tveksam till om jag vågar köpa en widebräda jag fått ett bra erbjudande på

Senast ändrad:
GeeSix sa:
Hur funkade det med Wide för dig?

Har storlek 43-43,5 i boots och är tveksam till om jag vågar köpa en videbräda jag fått ett bra erbjudande på
Jag kör på 41.5'or och en 25.2cm bred bräda (Bataleon Disaster 153) med 15° på framfoten och -12° på bakfoten, hyfsat normal stance (inre insertsen och centrerade basplattor) och kan lätt pressa till toe drag, heel drag är svårare då hälskär överlag är svårare att hålla men är det lite mjukt så tar bindningarna i vid djupare svängar oavsett vilket håll man svänger åt...
Så jag tänkte prova deras 154W nästa gång för att få 11mm extra bredd under fötterna.

Så det beror bara på hur djupa svängar/skär man är ute efter men 1cm extra i bredd är nog inget man kommer märka överdrivet större negativa sidor på.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp