Akut hjälp med bindningar!

sjokeckset

Ny medlem
Jag har suttit och tänkt beställa från Sport-Conrad idag så jag ska hinna få mina skidor innan nästa helg men nu verkar det inte bli så. :(

Problemet jag har gäller bindningar. Jag kan inte komma underfund med vilka jag ska och kan ha till mina twin tip skidor. De har måtten 115-87-115. Jag har kommit fram till att jag har en DIN på 11.5. De bindningar jag står och väljer mellan är dessa Salomon STH 14 Driver eller Salomon STH 16 Driver men det står att de lämpar sig för extra breda skidor. När jag googlar vilken midjebredd det helst ska vara på skidan står det olika på var sida. Kan jag välja någon av dessa bindningar till mina Völkl Wall 10/11? Blir galen här på att jag inte får någon rätsida på det.:(

Tack på förhand för hjälp!

Ja du kan välja vilken av dem. Själv valde jag sth16 till mina salomon 2012 och fick skistoppers som var perfekt till mina skidor :) 123-91-116 om jag inte missminner mig. Så du kan lugnt beställa antingen 14 eller 16 och räkna med att du får rätt stoppers för just din skida!

Dock rekomenderas ju inte att köra med för hög din om man inte väger mycket eller kör på riktigt hårt. Själv väger jag 94kg och kör mina sth16 på 13 och det funkar hur bra som hellst!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp