Ålder för att boka boende

brannmar

Ny medlem
Hejsan jag och ett par polare funderar på att dra upp till idre under nyårsveckan och vi funderar på hur gammal man måste vara för att få boka boende och resa. Vi har självklart godkännande från föräldrar då vi alla är mellan 16-17. Men vad gäller för andra skidorter skulle vara bra att veta det med. :D

tack på förhand en väldigt skidsugen UNGE

Vi var uppe ett gäng när vi var 17 för 2 år sen över nyår i sälen. Fick ju ganska många nej men hittade tillslut, bara ni fortsätter leta så hittar ni säkert nått.

på många hotell så skickar de hem ett papper som du ska få dina föräldrars påskrift sen e de lungt jag gjorde de när jag åkt till sälen och bodde på www.skiers.se

Alla sälen områden som Skistar har hand om (Lindvallen,högfjället,tanddalen,hud fjället,stöten) måste man vara 20 bast för att kunna boka plus att man måste vara minst två stycken 20 som bor i stugan. Men i Kläppen kan du vara 5 verkar det som. man måste dock ha en målsman som står för stugan. Där har jag och 9 polare bokat i år då vi fick nobb av skistar..
skistar äger stugor över hela sverige nästan...

Dock går det säkert att fixa någon stuga som är privat ägd..
GLHF =D

haha går alltid att snirkla sig runt skistars regler.. vi hade en stuga med 6 bäddar i, jag var den enda som var 18 år, dom andra var mellan 16-17

fast då hade vi ett presentkort med gratis boende å så, och de löstee sig bra ;)

ring dit och snacka me dom.. de gjorde jag å då funkade det.. så hör me dom ifall man kan göra nån special deal.. ring receptionen! kan va värt ett försök

Tillbaka
Topp