Åldergräns?

Åldergräns?
"En park silkjer idioter mot dom som kan åka"
När jag var 10 och hade gått klart snowboardskolan så vare dags att testa parken. Ett hopp senare så hade jag sår i ryggen för att en 15åring hade flugit in i mig då han inte kunde stå på ett par skidor. Jag sen dess har jag inte funnit i mig att åka i park då det som inte kan åka mest ses där. Och ska jag hoppa så bygger jag och mina medåkare en kick i offpisten då vi vet att vi själva åker i den. Och ingen annan kommer att komma bakifrån eller stå i landingen.

Åldergräns?
skippa åldersgräns. jag e en pojke på 17 år, åker bräda. Införskaffa parkcertifikat.. man får helt enkelt bivisa för någon att man kan befinna sig i en park/hoppområde och sen får man någon form av licens att visa upp om någon frågar..

Åldergräns?
Tycker nog knappast att det är små barn som är problemet, dom är ju trots allt barn och har varken den erfarenhet eller intelligens (kan iofs vara smartare i många fall än vuxna) som vuxna har.

Det stora problemet i parker är killar med dålig attityd och äldre människor som går under namnet, just det vuxna.
Vuxna som åker in i parken och drar 1 meters duffys på 6 meters platåer är ett fan så mycket större problem för det är verkligen dom som oftast är i vägen och har ingen parkmentalitet angående vänta på sin tur osv.
Sen är det oftast större risk att dom skadar sig tex som när jag va i Zermatt i mars, en snubbe glider in i parken drar på en sjukt fet straight air när han felbedömnt farten i ett hopp, landar flat och slår upp hela ansiktet på knä och snö, blir liggandes bakom hoppet en väldigt väldigt lång tid tills helikopter och skotrar kom och plockade hem honom till Cervinia.
Inget ont om honom men det skulle aldrig ha hänt med ett litet barn.

I backen är det exakt som vartsomhelst där barn kan komma till skada precis som i traffiken, ser du ett litet barn när du är ute och kör borde du (om du är normalt funtad) bromsa in lite eftersom barn är impulsiva, ser du att det åker ett barn eller fler i parken borde du ta det lite lugnare svårare än så är det inte.
precis som när du bränner i en pist och ser många som är mindre begåvade åkare, då får man oftast ta det lugnare, vänta eller se ut en bra linje.

Kan tillläggas att jag inte verkligen inte vill ha barn och också hatar överbeskyddande föräldrar.

Åldergräns?
..

kanske är barnene och de vuxna ivägen för att just DU skall lära dig något? (har du tänkt på det?)

tålamod kanske, hänsyn, acceptans, lugn eller bara en förmåga att se konstruktiva lösningar på "problemet"

peace..

/Pinn

Åldergräns?
Känner ett par sköna små kids som inte är mer än sju som hoppar rödlinje lätt. MAn kan ju inte minska deras möjligheter till att bli grymma jibbers:S går inte gårt inte ! Tycker faktiskt inte de är mer småKids än äldre som står ivägen, själv hoppa jag in i två tyskar i år, Vett fan va dem gjorde i parken ihuvetaget men i landningen där skulle dem stå och kÄKA CHOKLAD! har alldrig vart med på maken !!!! jävla tjock tysk jävlar !!!!!! iQ fiskmås ! De värsta va att dem skada sig inte men jag fick dissa min sista skid dag ! Sånna borde man fan avrätta! nää man borde skjuta dem!!!!!!! mohaha:P !

ps. man skulle kunna ha ett logik test längst öpp i parken så dem smart åker i parken å dem dumma åker sidan om ;)

Åldergräns?
Alla som åker park har väl någon gång råkat utför incidenter som disskuters i detta inlägg. Men en lössning på problemet skulle väl vara att anväda sig mer av staket. Diverse sätta upp staket så om man åker en line så går det inte att åka jämte hoppet utan man tvingas till att hoppa. På så vis åker bara dom som hoppar på hoppen i linen och dom som åker jämte hoppen och stannar på opassliga ställen blir man då av med.

Men denna lössning får alla som hoppar på hoppen vistas i parken och dom som bara åker runt o "står i vägen" försvinner för hoppningsvis.

Åldergräns?
Samma för mig!
det är skitlätt att akta sig när man bara hoppar men om vi säger att du ska Snurra/voltra blire jävligt svårt att akta sig för en unge!
själv nudda men med tailen på en unge (då jag inte visste om att det var nån där)
Men ingen skada skedd som tur var.......

Åldergräns?
Jag förstår vad ni alla tycker/tänker, hände liknande saker för mig när jag var i kläppen.

Kläppen är ett bra exempel eftersom de har både en bra park för skillade åkare, och en juniorpark för de lite ovanare.

Grejjen är, att juniorparken är knappt använd eftersom alla småungar kör i den stora parken även fast det finns en liten.

Håller med Dustbin Dan att man inte ska hålla på att jävlas med ungarna med flit, men samtidigt känner jag nästan lika dant som Adrenlinjunk, att ungarna som inte vågar ÄN(!!) ska träna i de mer gästvänliga parkerna.

Man borde sätta upp hoppregler vid varje lift till parken, där det står t.ex:
De som inte vågar detta än, dra juniorparken och öva ett par dagar.
Om ni ramlar, kalla inte in på era föräldrar så att det blir mer folk i hoppet utan grabba tag i dina utlösta skidor, släng dem bort från hoppen fort som f-n och sen slänger du iväg dig själv.
Om du känner efter första hoppet att du inte vågar de andra i raden, åk därifrån och träna
i juniorparken mera.

Inga hot feelings, bara förslag från mig.

Åldergräns?
men om ungjäveln svänger in framför dig så låt stavarna hänga i ögglorna runt handlederna och ta tag i under armarna på ungen och fullfölj hoppet! Spin gärna som en idiot så han/hon får sig en riktig åktur!

Åldergräns?
Men skit i dom där jävla skitungarna!! Dom får ju för fan skylla sig själv. Jag skiter i vad fan föräldrarna säger. Småungarna måste ju fatta att dom inte kan stå på platån eller landningen.

Tillbaka
Topp