åldersgräns

Meksa

Ny medlem
åldersgräns
En fråga jag inte lyckats hitta något svar på.
Åldersgränser på olika pubar/nattklubbar nere i Alperna och borta i NordAmerika... nån som har koll på de tro?

Have a nice one. !

åldersgräns
va i österrike över nyår men märkte inte av åldersgränser så mycke, inte som man gör här iaf..

Senast ändrad:
åldersgräns
de e väl 18 som sagt på de flesta håll i europa.. men dom e ju långt ifrån lika noga me åldrarna som i sverige..

åldersgräns
Gor du in i en affer i en alport, i Frankrike t.ex., so er de som foregoende talare seger 16 po ol/vin o 18 po sprit.
Ska du go ut po en "lokal" krog er det nog egentligen 18, men de kollar nestan aldrig. Gor du deremot ut po en skandinavisk/svensk krog i en storre ort, t.ex. Val d'Isere kan de va mycket hordare med 18orsgrens och att visa leg etc. Her i Tignes (andra sidan berget fron Valdi der det inte finns nogra svenskar) har jag aldrig behovt ha med mig leg for att varken go po krogar/klubbar eller kopa sprit (even om man kopt 7 flaskor vodka po en gong har de inte ens undrat!)..
Her i frankrike bryr sig nog inte forenldrarna egentligen so mkt om ungarna e ute o o dricker lite.. men er det en svensk krog dit svenska kids drar o blir stupfulla (som svenskar av non anledning oftast rokar bli) och sen gor hem till hotellrummet der morsan o farsan ligger o sover o spyr ner toan ler ju inte peronen va serskilt glada po "den krog som serverat min minderoriga son alkohol" so derfor er nog de skandinaviska lite mer "ordningsamma" ner det geller leg o grenser....

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp