Åldersgräns!

MrJohan

Ny medlem
Åldersgräns!
Varför ska det va 20års gräns när man ska hyra stuga/lägenhet. det är dags att vi bojkottar skistar och kräver att de sänker till 18 år! Man blir myndig när man är 18 och inte 20!

Är det någon som håller me mej?

MvH MrJohan

Åldersgräns!
Nej, egentligen inte.

Jag vet hen hel del 18 åringar som jag absolut inte skulle hyra ut en stuga till, om jag ägde en dvs.

Senast ändrad:
Åldersgräns!
Det är dock inte helt omöjligt att få boende när man är 18. Även där 20 årsgränsen gäller, visade det sig till våran glädje.

Senast ändrad:
Åldersgräns!
okej men skistar är den största uthyraren av stugor lägenheter. . men det finns 20 åringar som e värre. . . men saken är man inte mognar mkt på 2 år, 18-20 år spelar ingen roll

Åldersgräns!
Påminner mig om Pite havsbads åldersgräns på 30 år i somras under Pdol. Snacka om att norrmännen blev förvånade =)

Men ja det är inte länge mellan 18 och 20 så jag tycker man bör få hyra om man är 18 men jag tror även den personliga uppfattningen spelar roll inom stuguthyrningen

Åldersgräns!
haha norrmän=)
men det finns 18 åringar som är mognare än vissa 30 åringar och vise versa. . . men om dom inte låter 18 åringar hyra utan bara 20 åringar så känns det som ett hån. . då kan de lika gärna höja till 25 då?

Myndigheten litar på 18 åringar med körkort som man får köra bil lagligt me så varför inte låta dem hyra en lägenhet i 7 dagar för? Allt som man har sönder får man betala för ändå!

Åldersgräns!
Jo det spelar stor roll, man mognar väldigt mkt på 2 år. så 20 är en bra gräns, fast ibland borde det vara 18, förstår frustrationen ibland...
allt som allt, man är mer mogen (mycket mer) när man är 20 än 18.

Åldersgräns!
nja vissa kanske mognar mer men ifall man kollar på det stora hela så tror jag man inte mognar så mkt på 2 år. .

Åldersgräns!
Den som säger att man inte mognar tillräckligt på 2 år är del av minioriteten som inte gör det och dom har ju inget att komma med i denna debatten! ;)

Jag tycker det är delvis bra men när dom ska lacka ur för att jag o polaren ville boka stuga (jag 21 och alex 19) så gick det inte för då va vi en grupp och då skulle 2 pers vara över 20 ... Men det är ju löst till detta året ;P

Åldersgräns!
Jag hyr bara ut till folk jag känner just för att inga 18 (eller 20) -åringar ska svina runt i den på sin första fylla. :)

Åldersgräns!
privatpersoner som hyr kan jag förstå att de inte hyr ut till vem som helst men när det handlar om en stort företag så blir utfallet inte samma..

Åldersgräns!
haha ja det är värdelöst!

för det första så är man myndig när man är 18 så då får man stå för t ex förstörelse.
för det andra tror jag 20 åringar svinar precis lika mycket.
men det som jag blir mest förbannad på är att man räknas som vuxen vid 16 år när man ska köpa liftkort, men 20 när man ska hyra stuga! riktigt dåligt!!!

Åldersgräns!
eller om man köper typp flygblijett... Man är vuxen vid 16 år men man får väl inte gå på systemet när man är 16 år... så köper man skit flyg biljett för 10000 kr istället 1000.. /kankse lite för stort skilnade men jag är fortfrande barn)... vrf kan inte alla samma åldersgräns 18 år på biljetter och sånt känns riktigt dåligt....

annars tror jag om man drar privat så kn man fixa det till och med om man är under 18 år.... eller så man får snacka med de så att mamma pappa skiver på ett papper så de gokänner att ni bor där.... Det funkade för mig i alla falll fast jag är 16 bast....

ny undersökning vsar att man är inte "mogen" tills man är 25 så skit samma....

(jag vat att jag kan inte stava :D)

Åldersgräns!
Joyce sa:
Jag hyr bara ut till folk jag känner just för att inga 18 (eller 20) -åringar ska svina runt i den på sin första fylla. :)
Du borde ta och försöka prata med personen och försöka ta reda på vad det är för en person istället för att generalisera - det finns 15 åringar som är mognare än 25 åringar. Det märker man t.ex. på det här forumet :p

Tillbaka
Topp