Åldersgränsen- dags att göra något?

Setermaan

Ny medlem
Det är lite roligt det där med regler. I Freerides regler står det klart och tydligt att åldergränsen ligger på 13 år. Allt väl så långt. Men nu har det börja droppa in lådvis med 7-12åringar som inte direkt höjer nivån på sidan.

När man kollar senaste videoklipp hittar man alltid "Min första bAcKfLiPp på bL4d3s", "Sparkcykla it gangsta" eller spikenfilmer med Fort Minor / Looptroop som musikval.

Det kan jag godta även om man måste bläddra igenom 2 sidor för att hitta något sevärt, men forumnivån blir ju också lägre. "Vars kan man köpa grillz i Luleå?" , "Vem är den fetaste j1bbern?", alla Jibberish och välja skidor trådar som dyker upp etc.

Införa åldergräns som faktiskt gäller?

För - emot

väldigt mycke för jag med, dom kan ju besöka sidan utan att vara medlemmar..
men när dom börjar posta massa skit så kan man ju börja fundera på varför vi ens har en åldersgräns som inte verkar fungerar särskilt bra?

Håller helt klart med!
Jag mailade till Johan med vissa användarnamn på vissa som är under 13 år och "förstör" forumet, men fick bara till gensvar att vi ska använda utropstecknet och anmäla trådarna/inläggen = hjälper då inte/inget händer.
Samt att dom ibland gör en drive och tar bort dom som är under 13, hmm, finns ungar som varit med i över 1 år som finns kvar, så det var nog länge sen.

Man kan ju lika gärna ta bort åldersgränsen!

Senast ändrad:
ecco87 sa:
Jag mailade till Johan med namn på vissa barn som är under 13 år och "förstör" forumet, men fick bara till gensvar att vi ska använda utropstecknet och anmäla trådarna/inläggen = hjälper då inte/inget händer.
Kan inte hålla med. Jag har rensat bort flera medlemmar som vi fått tips om via
icon_abuse.gif
funktionen och det är det bästa sättet att skicka in tips på regelbrott. Så fortsätt att använda den funktionen både på trådar/svar och på medlemmar.

Hm...

Alltså "välja skidor" -trådar på ett skidforum ser jag som något naturligt. Om jag funderar på någonting kring vår utrustning, resmål eller träning, så vill jag kunna ställa en fråga i en tråd utan att bli påhoppad. Så det köper jag inte. Sedan kan man väl välja vilka delar av forumet man ska se och inte? Är inte så insatt.

Men jag är för någon form av aktiv åldersgräns och en ev. höjning av den. På senare tid har, som föregående skribenter påpekar, forumet svämmats över av urbota korkade. Läste något om en tråd för lite fritt filosoferande. Den idén köper jag rakt av. En sådan forumdel skulle vara mycket välkommet. Men, jag hyser inga förhoppnignar om att nivån skulle vara högre där än på övriga forumet.

För mej handlar det inte om trådens ämne i sej. Det jag stör mej på är alla jävla kommentarer och inlägg som;

1. Inte på något sätt bidrar till trådens innehåll/fråga.
- På grund av ett inlägg som är helt offtopic.
- På grund av ett inlägg som innehåller oläslig svenska. (Man behöver inte vara språkbegåvad för att skriva. Men varje skribent bör ansvara för att dennes inlägg är läsliga.)

2. Inlägg som syftar till topic men som ändå inte bidrar till något/irriterar.
- På grund av "öööh baah shit snowboard suger..öööh..." Om t.ex. snowboard suger, kom åtminstone med några argument.
- På grund av "Jag var först!"-inlägg. Alla som skriver sådana borde bannas för alla framtid.

På grund av detta och mer tappar, enligt mej, freeride duktiga, engagerade och kunniga skribenter. Det känns som om de som har något vettigt att tillföra inte orkar, för att de ständigt måste tampas med denna låga nivå.

Mina två cent. (Något tjurigt kan tyckas, men jag var säker på att jag hade en Ben&Jerry's i frysen, vilket självklart inte var fallet.)

Okej, men borde inte ALLA medlemmar under 13 tas bort om man mailar/anmäler?

Alla jag mailade dig om finns kvar, vad jag kan se iaf, någon tror jag är borta. Sen dom jag tidigare anmält är oxå kvar vad jag kan minnas, iaf för någon vecka sedan.

ecco87 sa:
Okej, men borde inte ALLA medlemmar under 13 tas bort om man mailar/anmäler?
Ska kolla om det är några jag missat. Isåfall ska jag givetvis rätta till det.

Så fortsätta gärna hjälpa till och anmäl trådar/svar och medlemmar så kan vi tillsammans höja nivån.

För.
nivån på forumet är så låg att jag inte orkar läsa det längre. eller längre, kollar det knappt alls numera för det här med den låga nivån i forumet är ju inte direkt ngn nyhet. Dock så tror jag inte att det kommer bli någon märkvärd skillnad, men lite skillnad kanske det gör. jaja, w/e. jag är FÖR.

finns det något juridiskt problem att registrera sin freeride profil med personnummer?
då blir det svårt för underåriga att skaffa freeride-användare.

jibberish: håller med på alla punkter. många av dessa punkter är dock moderatorernas ansvar och jag tycker att de sköter uppgiften rätt bra.

freeride tappar definitivt duktiga skribenter pga all skit som skrivs överallt.
vi kanske behöver lite fler språkpoliser på forumet...

Senast ändrad:
finns bara en utväg, anmäla så många man kan! ungefär lite som flashback (jag hänger inte där men min käre bror gör).

definitivt för
läser knappt i forumet längre och brukar vanligtvist inte skriva pga av alla idiotiska kommentarer. aktiv åldergräns gräns på 15 år tycker jag är rimligt.. som nämnt tidigare kan yngre fortfarande besöka sidan

Guru sa:
definitivt för
läser knappt i forumet längre och brukar vanligtvist inte skriva pga av alla idiotiska kommentarer. aktiv åldergräns gräns på 15 år tycker jag är rimligt.. som nämnt tidigare kan yngre fortfarande besöka sidan
man borde inte ha åldersgräns på 15 år för alla skriver ju inte onödiga frågor och dåliga svar. som jag t.ex. jag e 14 men jag ställer inga onödig frågor eller svar tror jag.

kan man inte skapa en såndär blandat eller filosofi forum som dom har på whoa.nu?

Tack ni som rapporterar in. Har redan nu tagit tag i det som kommit in.

Ni som tycker nivån sjunkit. Börja gärna med att starta nya intressanta trådar, jag är säker på att flera kommer att hänga på. Skulle det komma in oseriösa svar så rapportera in dessa så ser jag till att de rensas bort.

är jättemycket för, speciellt för video funktionen, att ta bort lite filmer och gå igenom upplägningar...
Sen så bara en liten notering snälla sluta skriv 1a i under varje film eller nyhet eller what ever...

Skönt att höra att ni är för, hehe.

En sak som jag också irriterar mig på är att det ploppar upp nya "Ghettot0ny" eller "P3ll3hood" när deras första profiler försvinner. Om inte Johan vill införa något bättre system för åldersgräns så tycker jag att man i alla fall borde få en ip bann eller något liknande på användaren. Så det inte bara skapas nya.

För övrigt räcker det gott och väl med 13. De allra flesta 15åringar kan ju tillföra något bara de vill, annars finns ju [!] därmed.

tycker nästan man ska få varning för att skriva 1a, först etc.. det är ju faktiskt helt irrelevant om man var först med att kommentera eller inte

Manutten sa:
tycker nästan man ska få varning för att skriva 1a, först etc.. det är ju faktiskt helt irrelevant om man var först med att kommentera eller inte
MM, inte direkt några prestigepoäng att vara först heller, snarare tvärtom haha.

Setermannen sa:
Manutten sa:
MM, inte direkt några prestigepoäng att vara först heller, snarare tvärtom haha.
hahaha ja :P ne men jag menar, man får ju varning för att skriva typ "word" därför att det inte tillför något och vad tillför det att berätta att man va först? ^^

Manutten sa:
Setermannen sa:
Manutten sa:
hahaha ja :P ne men jag menar, man får ju varning för att skriva typ "word" därför att det inte tillför något och vad tillför det att berätta att man va först? ^^
så sant, jag blev bannad för att jag skrev kommenterade superman-railen med: sjuuuk

visst det kanske var lite väl kort, men att skriva först eller 1:a är väl ändå sånt som man istället borde bli bannad och varnad för,

sjuuukt mycket för

Peace.

Fre-drik sa:
finns det något juridiskt problem att registrera sin freeride profil med personnummer?
då blir det svårt för underåriga att skaffa freeride-användare.

jibberish: håller med på alla punkter. många av dessa punkter är dock moderatorernas ansvar och jag tycker att de sköter uppgiften rätt bra.

freeride tappar definitivt duktiga skribenter pga all skit som skrivs överallt.
vi kanske behöver lite fler språkpoliser på forumet...
det ska ju gå att sätta så att man måste ha ett giltigt personnummer, och att man måste vara en viss ålder för att bli medlem, så det hade ju funkat att starta

så sant att vi tappar folk, t ex så minns vi ju alla aeriksson

FR börjar bli mer och mer likna en ungdomssida. Man kan inte posta en tråd utan att få något omoget svar och då är det av personer under 15 år, det är massa onödiga trådar som inte ens går att disskutera i, större delen av alla filmer som kommer från folk under 15 år är oseriösa och allmänt barnsliga.

Sen är det synd att dom få killar/tjejer som är under 13 år och sköter sig bra blir drabbade, men så är det tyvärr, kan inte några sköta sig så drabbas alla.

Senast ändrad:
Ryan_Carlton sa:
Vad är det för fel på Looptroop? De är bäst.
Haha inget ont om Looptroop, men det blir tragikomiskt när kidsen postar filmer med Don't hate the player eller Promoes These Walls dont lie. Blir grymt uttjatat till slut.

Samma sak när 12åringar i Fleecetröja postar studsmattefilmer med G- Unit...

Tillbaka
Topp