äldre skibum- eller äldre, ja... runt 30

erika_zug sa:
LawndartGustav sa:
Hur ser det ut i denna tråd? någon skidåkning i vinter? lutar mot Canada för mig....
Kanada later inte helt fel ;) Dit har jag velat aka länga! Funderar pa att i sista minuten planera om min vinter sesong ;) Jag har dock inte sa mycket koll.. Men är berädd att spara langt för att fa bra ak!

LawndartGustav -> har du nagra mer konkreta planer? eller koll pa vad som är bra? Du skrev Nelson nagonstans. Hur fixar man boende etc? Hur mycket maste man fixa?
Vet inte med boende eller så men går nog att fixa =)
Revelstoke är också på kartan... men de flesta jag känner som åkt runt rekommenderar Nelson =)
Anywho... var ska du då? när ska du dra och hur länge?

Vill åka mjuk fluffig snö nu! missade gårdagens åkning i Åre pga att jag inte bytt vinterdäck =( men på lördag, då jävlar!! :D;):P:cool:

;) Hade nog funkat här nere (bor i zurich) ocksa i tisdags.. men jag var lite sen i reaktionsförmagan och nu är sommaren nästan tillbaks. Avundsjuk att du far aka pa lördag! Skulle jag ju ocksa kunna men, men, jag väntar nog pa snö.

Mina planer är nog ganska öppna än sa länge. Ar ledig 14 november till sista mars. Har biljetter ZRH-SCL 14 nov och BOG-ZRH den 15 mars. Men har skadat armen sa det blir nog en ombokning. Och har hört att i Kanada är snön väldigt mjuk, och om man turar maste man alltid spara ;) Nu vet jag inte hur sant allt detta är... Men kanske försöka ha nagot boende pa nat bra ställe ett tag och ha bil och aka runt mycket känns som en bra ide.

pwallberg sa:
Någon som är sugen på att åka till Chamonix i vinter? har en stuga med wifi, golvvärme och öppen eld.. Pris - delat rum 3000kr/vecka Eget rum 5000kr/vecka och vill man ha en "etta" så kostar det 8000kr/vecka :D Först till kvarn vinner! Ålder på folk är mellan 25 - 35 och de flesta jobbar hemmifrån med egna företag :D
Fick också denna "offert" per mail... det skulle visst gå bra att sova 5 pers i en bäddsoffa och en stor luftmadrass :rolleyes:

Floaty sa:
Monfadalen och Kanada i all ära. Själv har jag har valt Monte Rosa i livsnjutar-Italien :) Åker ner i mitten på december och stannar säsongen ut. Alltid kul med nytt folk och klart det vore kul att få sällskap av fler från "det äldre gardet".
Innebär det här att du har möjligheter att förmedla billigt oldschool-bummar boende?

/r

Hej alla!
Var det någon som ska över till Kanada/Whistler i år?
Jag tänkte åka över i Januari, någon som har samma plan? (:

tjena

är 25 år och har en plats øver (vi blir bara 2) i en lgh i Chamonix

hør av dig om du vill veta mer

// Jim

hannam sa:
Hej alla!
Var det någon som ska över till Kanada/Whistler i år?
Jag tänkte åka över i Januari, någon som har samma plan? (:
Tjena!! åk till Whistler är hur bra som helst där, visst det är lite dyrt och på Lördag/Söndag kan det vara tjock med folk i liften om det kommit en massa snö under Fredag men det är en flaskhals som brukar bli i hela systemet, den kan man leva med :)

Enjoy!

Tillbaka
Topp