Alkoholintag

Jonny_S

Ny medlem
Alkoholintag
Hörde att många skidåkare, skidlärare och övriga som tillbringar en säsong i såväl nordiska fjäll som snötäckta alpsluttningar har ett farligt högt intag av alkohol.

Men det e la ändå inte spriten som är det farliga vid skidåkning, de e la vinfaran man ska akta sig för.

Eller?

Alkoholintag
Tar man en öl på en vardag så är det enligt experterna 99,9 % chans att man blir alkoholist den närmaste kvarten. Jag tror inte att man ligger i riskzonen så länge man vet vad man gör...

Alkoholintag
De vanligaste problemen för folk som åker mycket skidor

1. Knän
2. Rygg
3. Alkohol
4. Kas och glidolyckor
5. Laviner

Jag har varit med om bra mycket fler hårda baksmällor än laviner,
jag menar vad är 4(eller 5 beroende på hur man räknar...) laviner på 27 års åkninge mot... öhh... många baksmällor...

Jag tycker personligen att det är lättare att undvika att åka i lavoinfarligt område än att undvika en rejäl fest!

Dock så är jag så gott som helnykterist på sommaren. Och den största faran på vintern är väl att man ytterst sällan dricker så mycket att man riskerar nästa dags åkning!

Men va fan skulle jag börja spotta i glaset nu för... Har aldrig gjort det innan och med både paj rygg och knän så får jag väl snart börja jobba som skidförsäljare på intersport eller nåt ;-)

/ p u t t E

Alkoholintag
ni har missat en av de värsta farorna med skidåkning.
gränsla en liten gran...mycket farligt. kan leda till år av smärta o förstört sexliv...har inte testat, men jag har hört sagor....

Alkoholintag
Alkolholintaget blir vad du gör det till. Var i Klövsjö nu 2001/2002 och visst vart det en del fest, både med skidlärar-kollegor och vanligt mingel på krogen. Behöver dock inte vara så, beror helt och hållet på din inställning. Vi var i alperna v.8 och då vart det bara fest sista kvällen, så det är helt upp till dig. Ok snacket om alkohollisttendenser och indikationer finns det en hel uppsjö av, men du får ta dem med en nypa salt. Men summa summarum så skall du nog passa dig mer för laviner än för spriten...

Alkoholintag
jag såg ett UR program på tv om alkohol. dom sa att om man som kvinna/man dricker mer än 5/7,5 starköl (50cl) i veckan så är risken stor att man får skador på organ och/eller blir alkoholist....

Alkoholintag
O det är farligt att gå över gatan till ICA, leka med eld, dricka för mkt mjölk, köra för fort, sitta för länge framför datorn, prata i mobiltelefon för att inte ens nämna en liten del av allt farligt. Att det sen är lockande...

Tillbaka
Topp