all inclusive till Chamonix?

Rbcka

Ny medlem
Vi är ett par som tänkte åka till Chamonix i mitten på mars.
På alpresor.se finns "alp inclusive"
när vi räknar grovt på att ist pussla ihop resan själv så kommer man ner några tusen i pris och slipper då även vara fast på hotellet när det gällar middagar osv.

Det jag funderar nu är om man förlorar på att inte åka all inclusive som förstagångare i Chamonix gällande offpist- guide, transfers, kvällsunderhållning osv..

Nån som har några tips?

Tror inte STS har offpistguider så därför förlorar du inget, hade en bergsguide ingått så är det i mina ögon lätt värt iaf 1-2k mer. Enligt hemsidan går ju detta inte ens att boka heller så är detta reklam eller?

Är du ute efter offpist och all inclusive men inte bryr dig om lyxig standard är UCPA det som gäller(finns nog inga platser kvar dock), vill du ha lyx finns Club Med.

Senast ändrad:
Hej, tack för svar! Det går att välja till offpist guide för 1k, och jo det går att boka fortfarande, trots att de står okt.

Oavsett resebolag så är väl en offpistguide lämpligt för en förstagångsbesökare till Chamonix med avsikt att åka offpist.
"Kvällsunderhållningen" låter jag helst inte ett charterbolag arrangera iaf...

Skulle absolut inte välja all-inclusive i cham, om ni inte bokar in er på albert 1er förståss.
Byn har ju många bra restauranger så att vara "låst" till hotellets mat varje kväll tycker jag låter trist.
Vill du spara pengar så boka flyg, transfer och boende själv.
Vill du ha charterservice boka något utan middag.
Guide bokar ni själva på plats.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp