Allmänna skibumfrågor

Wunder

Ny medlem
Allmänna skibumfrågor
Ska göra min första säsong hade jag tänkt, men känner att det finns en del obesvarade frågor:
1, Jag kollade med Alpservice, dessa vill tydligen ha hela säsongshyran betald i förskott.
Är det standard på alla boenden att hela säsongshyran måste betalas direkt?
2, Många har skrivit att det är lika bra att fixa jobb och boende på plats.
Finns det alltid någon slags allmänn plats på orten där lediga jobb och lägenheter listas?

Mer frågor skrivs allteftersom de dyker upp.
Tacksam för svar!

Allmänna skibumfrågor
Alpservice är skit, du vill inte ha med dom att göra. Har betalat månadshyra när jag säsongat förutom den gången jag hyrde av alpservice och blev skinnad. Boka dig en plats på vandrarhem eller nåt ett par veckor så löser du boende när du är nere.

Samma med jobb, lite beroende på vart du ska finns det folk som ordnar jobb till folk (som bemaningsföretag)och sen kan man kolla runt i butiker, barer, hotell osv.
På vissa ställen , t ex. internetcaféer och liknande finns det anslagstavlor med jobb, boende, prylar, samåkning till flygplatser osv. som kan vara bra att kolla då och då.

Var social och snacka med folk så får du reda på jobb som är på G. Mycket bra utgångspunkt är det lokala vandrarhemmet där det antagligen finns likasinnade. Var trevlig, jobba hårt och dyk inte upp bakis på jobbet så kommer det gå bra för dig och du får ett gott rykte.

Var ska du säsonga?

Tillbaka
Topp