Allrondskida twintip, hjälp!

MaxwellMurder

Ny medlem
Jag kan väl börja med att understryka att jag läst tråd efter tråd som behandlar den ständiga frågan "vilken allroundskida är bäst?" utan att bli något klokare. Det är ofta 100 olika inlägg som alla pekar åt olika håll. Jag vädjar alltså till er, kära skidåkare, att hjälpa mig ur denna vansinnessituation.

Jag flyttar snart upp till Åre och behöver en skida som fungerar över hela berget. Helst en parkrelaterad twintip, med egenskaper som gör den hysat lättmaövrerad i pisten och även utanför. Jag kör nu pocketrocket och innan dess 1080. Är 185 och väger 70 pannor. De skidor som jag funderar över är Scratch FS, K2 public enemy och Scott Santiago.

Det är ju inte så att jag ska ut i pisten och köra storslalom, men hur beter sig tex scratch fs när man trycker på lite i kvällsåket?

Tack på Förhand!

/ Danne

OK, om du vill kunna köra pist så är ju Karma ditt enda val, varför har du inte kollat på den? För övrigt så gör ju FS bort sig totalt utanför pisten, vilket Karman inte gör på samma sätt...

ja... de är sant... fs är lite för smala i offpisten lika troublemaker....... men kamra är lite för bred i parken tycker jag själv.
du kan ju ha k2:s seth pistol eller public enemy, seth är bredare.
Fast jag tycker att pocket rocket är super som allroundskida...
p.s. jag kör på fs... dom är som den skönaste skida "on pist" och i park fs har inga problem att tryckas på!

peace

om du ändå ska bo i åre så varför stressa? ta med dig dina gamla skidor och testa till du hittar rätt, mycket bättre än att lyssna på andras "goda" råd

Dom nya 1080 foil ska ju vara riktigt allround tydligen. Har inte testat dock. MadTrix Mojo kan ja rekommendera. Lika så nya Seth Vicous, dom verkar ju som det är THE par skidorna som är allround. Sj kör jag på PE och dom är oxå riktigt Allround. Skulle vilja ha lite mer under foten. Så jag tycker Mojo eller Seth Vicous.

PFB, det skiljer 2 mm mellan Karma och PE, så tycker du att det e brett så... Sen så föreslår du och många andra Seth Vicious??? Kom igen, hur bra tror ni den e när han trycker på i sista kvällsåket, den e för tusan 11mm bredare än Karma!!! Jag skulle nog helt klart begränsa mig till skidor runt 80-87mm, absolut inte över 90, det e åre vi snackar om inte Fernie...

hej jag är oxå i samma tankar och jag har fastnat på ross sprayer bc, dom har den brädden man söker i offpisten och ínte förbradea för pisten och är oxå twins som funkar utmärkt p parken:) vad mer kan man begära

Alpingaraget tipsade om den nya Scrtach Bc:n (kom in idag). Den skulle tydligen vara en överjävlig allroundskida. Men jag tycker som Carled att över 90 (Bc: har 97!) i midja verkar aningen brett. Nån som testat dom?

Tillbaka
Topp