Alltomåre NU!

dan_capone

Ny medlem
Alltomåre NU!
halllooooo Skibummers!

Vet att det här med snödjup å sånt är sönderfrågat, men jag tänkte kolla lite om allt det här 30 dec - 1 januari......

Är det verkligen svinkallt?
snödjup är egentligen ovesäntligt sålänge det finns snö i backarna, men svara på det endå ;)
Hur det ser ut gällande backsortimentet den här tidpunkten? Snowboardlands, antal pistar öppna osvosv...
Nattlivet, haha=)) ...nå?
Är det mkt undomar vid den här tidpunkten? dvs inte 13 - 16 utan 18 - 23?

Tacksam för svar....NÅN måste ju veta ;)

Alltomåre NU!
Inte för att man är skibum men det brukar inte vara så svinkallt runt nyår förra året har jag för mig det var ganska skapligt ca -10 grader, snödjupet duger oftast och det brukar gå att åka brevid pisten utan några större problem, Den stora parken i bräcke brukar inte ha öppnat men en i rödkullen brukar vara uppe.

Alltomåre NU!
Förr förra nyåretåret var det lätta -30 grader, och året innan dess också, vad jag minns!

Men hur det blir vet ju inte ens Pohlman än, är det högtryck kan kvicksilvret lätt krypa under -25, men är det lågtryck kan det lika gärna regna.
Backsortimentet har också statisktiskt sett varit ganska ojämnt... Innan Julafton brukar dem ha öppnat större delen av lågzon, men inte sällan sliter dem in i det sista.
dem senaste åren har dem haft en mindre park i rödkullen, förhoppningsvis har dem minst det iår.

Alltomåre NU!
det brukar som sagt vara runt -25 tyvärr. dom brukar inte ha öppnat högzon och som ovanstående så brukar dom ha en liten park i rödkullen, med ca 2-5 m platå på hoppen

Alltomåre NU!
Det brukar vara jävlit kallt sen brukar de blåsa jävligt mycket så högzon e nästan aldrig öppen men nattlivet e de inget fel på.
De har en grym funpark i rödkullen! vet itne om den e färdig o bra vi jul men de tror ja!

Alltomåre NU!
När jag va i Åre över jul för 2 årsen var det -15 nere vid olympia liften och 3+ där kabin äggen startar, var väldigt jobbigt med denna skillnad eftersom vi höll oss i skogen längs med olympia liften, mådde illa osv när man kom ner till botten :S

Ang stänga backar o liftar så va "toppen" stängd, snön blåste bara bort däruppe...

Alltomåre NU!
Skulle den inte ligga i lundsrappets nerdre del?? Kan inte ens tänka mig att man kan lägga en park i gästrappet..

Kolla på skistars hemsida. Där står ungefärligfa datum då de "tänkt" öppna lifater/backar osv. Men det är mkt som påverkar..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp