Alpe Cermis eller Latemar?

manic

Medlem
Planerar att göra ett kort stopp i Val di Fiemme för en dags skidåkning och två nätter. Kommer tillbringa resten av tiden i Arabba, Val Gardena och Cortina etc..

- Var är bästa åkningen och finaste vyerna, Alpe Cermis eller Latermar?

- Vilken by är mysigt att besöka i området, Cavalese, Predazzo, Pampeago etc.?

/Maria

Åk skidor i Latemar, och besök Cavalese. :) Mycket bättre åkning i Latemar än Alpe Cermis och mycket finare by än Predazzo! Annars är Alpe Lusia fin åkning också :)

På pistkartan ser Alpe Lusia väldigt litet ut och mest blåa pister... Är det området som ligger mellan Bellamonte, Castelir och Moena? Kanske är mer åkning än vad det ser ut som där? Är någon av dom byarna trevliga att besöka isf.?

Cavalese är jättetrevligt. Bodde där den veckan jag var där. Har bara åkt igenom Predazzo med bil, men det såg inte lika najs ut som Cavalese och Pampeago har jag bara sett uppifrån backen.

När jag var i Val Di Fiemme så var det otroligt varmt, sportlovet 2008, och det var ingen snö överhuvudtaget bredvid pisterna och under liftarna. Så det blev mest parkåkning och ända stället som hade något som liknade en park var Alpe Lusia, kan vara därför jag har positiva minnen från det :P
Men åkningsmässigt och störst är Latemar. Alpe Cermis är väll häftigt att se bara för att dom åker upp där på Tour De Ski, men annars ganska blekt.

Tillbaka
Topp