Alperna 14/15

mrfagerberg

Ny medlem
Alperna 14/15
Hej!
Vi är tre polare som vill göra våran första säsång i Alperna. Med tanke på att vi är nybörjare när det gäller säsångning, så vore vi väldigt tacksamma för tips angående resemål/boende/jobb. Vet att det är en ganska generell fråga, men alla tips upskattas!

Ha det gött!

Alperna 14/15
Tjenare, vilket är det som lockar mest, skidåkningen eller festandet? Jag är också sugen på att göra säsong, och jag är själv inne på Bad Gastein eller St Anton.

Alperna 14/15
Tror det är lite både och. Vi har alla stått på skidor/bräda hela livet varav en som har tävlat så skidåkningen är såklart väldigt viktigt. Samtidigt vill vi gärna till en ort där vi kan träffa andra säsongare. Har hört mycket positivt om St Anton och Val Thorens+ Val d'isere. Funderar bara på om de kanske är lite för "turistiga".

Blirdet din första säsong isf?

Alperna 14/15
Hej! Hur och när har ni tänkt ta er ner?

Jag är själv sugen på en första säsong i Alperna. Tänker mig i nuläget i första hand Zermatt. Skulle även kunna tänka mig en annan destination. Val Thorens har jag sett/ hört gott om med.

Är 93a, glad och social tjej från Sthlm. PM:a mig gärna. Matilde Frisendahl.

Alperna 14/15
Att åka till en skidort som är "turistig" kan bu vara både gott och ont, haha. Men jag förstår vad du menar. Säkert lättare att hitta andra säsongare att hänga med om man åker till något mer "turistigt" ställe. Men du får ju mer orörd offpist till de lite mindre kända orterna;)
Det blir min första säsong isf, eftersom att jag varken läst franska elr tyska på gymnasiet så får jag förlita mig på min engelska och kanske hålla mig till ngn skidort som är lite mer "turistig"

Alperna 14/15
Tja!
Jag är en 19-årig brud från Stockholm som är taggad till tusen på att säsonga i St Anton i vinter! Får tyvärr inte åka ned förrän i januari för att min chef inte ska döda mig, men och det är någon mer som vill dra ned typ det första dom händer 2015 så får ni gärna höra av er till mig antingen här eller på fb! Mitt namn är btw Klara Åberg :)

Alperna 14/15
Tjena!
Fyller 20 det första som händer i januari och tänkte då dra till alperna, Frankrike är mest intressant, då val t eller val d! Har varit i val d'isere 2 gånger och testar därför gärna val thorens.
Söker sköna roomies som kan tänka sig en trevlig lägenhet i alperna i typ 2 månader!

Edde-16@hotmail.com
Fb: Edvin Alexandersson

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp