Alperna 2008/2009

malla87

Medlem
Alperna 2008/2009
Hej!
Jag & en polare funderar att åka och säsongsjobba i alperna i vinter. Någon som har något bra tips vart det är enklast att få jobb och boende och där dom inte ställer alltför höga krav på att kunna tala t.ex. Tyska, Franska?

Någon mer som funderar på att dra och säsongsjobba?

Kram/Malin

Alperna 2008/2009
jag jobbade som guide i saalbach i osterrike forra vintern och ska tillbaka dit denna sasong ocksa, manga sager sakert att det ar tontigt att jobba som guide och att man ska vara en cool skibum istallet, men faktum ar att man far aka sjukt mycket mer skidor som guide.. hur som helst, en polare till mig kom ner till saalbach och sokte jobb och han hittade ett jobb som bartender/diskare (ingen bartenderutbildning) pa ett stort afterskistalle efter bara nagra dagar, han fick ocksa boende gratis av dom.

Senast ändrad:
Alperna 2008/2009
ahaa.. Det låter riktigt nice de! Fast de skulle nog inte vara ngt för mig direkt.. Man lär väll kunna många språk då antar jag! Men ja är ju utbildad kock så nått arbete i kök/ städ/ disk skulle passa perfekt det..

Men vad skulle du rekomendera då? Att dra ner och hoppas på det bästa eller försöka hitta jobb & boende innan man åker ??

Hur gjorde du?

:)

Alperna 2008/2009
Testa Serre Chevalier, vi hittade sjukt billigt boende där förra säsongen. Typ en tredjedel av vad det kostar i Chamonix, ändå var det riktigt bra åkning och många svenska säsongare. Där finns engelska och svenska barer som man säkert lätt kan få jobb på, och då behöver man inte kunna något annat språk!!!

Tillbaka
Topp