Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Känner som dig ang. prioriteringar, har desvärre ingen erfarenhet i att bestiga berg!Trollsaft sa:20 år jobbade på Panorama i Kanada 12/13 och tänkte dra mig till Österrike vart spelar ingen större roll så länge det finns bra tourring möjligheter, har aldrig varit i Alperna och vill helst hitta några som hellre går kl 6 och bestiger ett berg men supa lite är har jag inget emot så jag kan bo med vemsomhelst.
Jeg vil også reise et sted i alpene og ser etter noen som vil stå mye på ski! Finner ikke noen tilsvarende side på norsk, Hvis det er vanskelig å forstå kan jeg skrive engelsk.MW6 sa:Har också tänkt mig att göra en säsong nästa vinter! Kanske att jag får med mig någon kompis till vintern men annars drar jag själv, vill åka riktigt mycket skidor och letar efter likasinnadeElinmaja sa:Jag ska åka ner själv säsong 13/14 som det ser ut nu och letar också efter någon som verkligen vill åka, utvecklas och upptäcka!MliAlm sa:Kommer också följa tråden med intresse!
Har själv kollat en del på St Anton, Whistler och Charmonix. Var i St Anton vecka 7 2012 och det var fantastiskt, både under och efter skidåkningen.
Söker även personer att åka med, som verkligen vill åka skidor/snowboard också och inte bara festa.![]()
Jag har samma prioriteringar. Toppturar också ibland så det vore kul att få ihop något.jcca sa:Känner som dig ang. prioriteringar, har desvärre ingen erfarenhet i att bestiga berg!Trollsaft sa:20 år jobbade på Panorama i Kanada 12/13 och tänkte dra mig till Österrike vart spelar ingen större roll så länge det finns bra tourring möjligheter, har aldrig varit i Alperna och vill helst hitta några som hellre går kl 6 och bestiger ett berg men supa lite är har jag inget emot så jag kan bo med vemsomhelst.
Tänkte också dra till Österrike i vinter![]()
Ska också göra en säsong i alperna, funderar på Mayrhofen med. Är mest ute efter skidåkning och puder, har du någon erfarenhet eller hört något om just Mayrhofen? Lätt att skaffa boende? Hade varit skoj o hitta några sköna folks att dela boende med!mimmz sa:Jag säongade i st.anton efter studenten för tre år sedan, sen dess har jag gjort två kitesurf och wakeboard säsonger i asien, afrika och usa. Nu är jag sugen på snö igen, funderar på att dra till mayrhofen då jag mest är intresserad av att hänga i parken och snökita. Delar gärna boende med sköna folks, så head up om du/ni drar ner !!
Utav din information så skulle jag rekommendera Val d I'sere men det är självklart att smaken är som baken. Jag tror iallafall att ni skulle få skitkul i VAL! :DMellberg94 sa:Tack för svar!
Vi kör mest on pist, etc...
/Erik
Tackar för tipset!FF sa:Hej Olichor
Tror det inte är så bra att betala en hel säsong i förskott på hyran om ni hade tänkt föröskt hitta jobb. Som du säger får man ofta boende med då. Men det är såklart ingen universal sanning, finns även deltidsjobb som inte prackar på dig ett boende om du letar lite utanför lådan.
Ett tips kan vara att gå ihop med dina vänner och dela på en tjänst. Eller om ni 3 delar på två heltidstjänster. Min erfarenhet från gubbarna i st anton är nämligen att de ofta jobbar väldigt mkt, då vintern är jobbsäsong för dem. På sommarn tar dom det mer chill och lever på intäkterna från vintern. Så om ni 3 delar på ett diskjobb tex som normalt tillsätts av 2 kan det bli fint.
Själv jobba jag min första säsong på Mooserwirt... Det var tider det
MVH
Jag och några polare är sjukt taggade på Zermatt, har du något koll på vart man kan hitta säsongsboende där nere?malmbeck sa:körde min första säsong i Val Thorens förra vintern och upptäckte att jag lever för att åka skidor. Men VT var inte riktigt orten för mig då jag prioriterar bra och utmanande åkning långt mer än jag prioriterar festande(nej jag är inte nykterist, Jag älskar att dricka sprit, men jag åker ner för att uppleva fantastisk offpiståkning och vacker natur!)Vilket inte stämmer överens med resten av säsongarna i VT tyvärr.
Finns så galet många orter i Alperna som jag vill besöka! Kan verkligen inte bestämma mig för en särskild. Men ställen som genast är uteslutna är St. Anton och BG. Där är alldeles för mycket andra säsongare helt enkelt.
Orter som jag blivit rejält sugen på är; Zermatt, Engelberg, Serre Chevalier och Nendaz.
har hört så mycket gott om Zermatt, allt ifrån hur mysig byn är till hur bra åkningen och hur vackra bergen är. Engelberg har nån aura runt sig. Det låter så bra på tungan...engelberg..., eller hur? Dessutom minns jag hur Shane McConkey och Seth Morrisson åkte dit i en gammal rulle och Shane sa att det var ett av de bästa ställen han varit på. Shane är dessutom min idol.
Serre är ett av de ställen jag är mest sugen på, men tänkte vänta med det tills jag har en egen bil. har hört att man bör ha bil med sig där så man kan åka runt lite till andra ställen.
Nendaz är ett ställe jag alldeles nyss hört talas om, och lär vara den mindre populära grannen till Verbier. Verbier är nog lite för mycket folk för min smak tror jag.
Jag är 20 år och bor i Kungsbacka nära Gbg. Åker skidor och bara offpist(har bara ett par skidor)men kan givetvis hänga i park o pister då det finns brist på puder. Tycker om branta, tekniska åk och höga drops! är inte feg för att klättra för att få bättre åk. har hållt på med bakåtvolter o liknande i evigheter så givetvis är det något jag försöker lära mig på skidor med! :D
Hoppas att någon känner igen sig i min annons här. Verkar som att de flesta andra är inne på St. Anton och BG
söker du samma saker som jag så PM:a! Är inte helt bunden till de orter jag listade, har du andra förslag är jag all ears.
Om du har frågor om Val Thorens så svarar jag mycket gärna på dom! (Oj vad långt detta inlägget blev. Snacka om snöabstinens...)
jonathanengman sa:Kör på Valdisere! här är en film som summerar diverse puderåk jag hade förra säsongen!
Jag funderar på att dra till Val 'Disere faktiskt!Har du något boende eller förslag på boenden?