Alperna CH v.5 - Vart skall man åka? Öl för tips!

Torben

Ny medlem
Tjena,

Flyger ner till Zurich nästa vecka men har inte bestämt ort ännu.

Är det nån som skulle kunna vara hygglig och tipsa om vart man bör åka om man gillar massor av nyfallen snö. :)

Ni som är där nere och har koll och vill bjussa på tips kommer att bli bjussade på öl. : )

/Torben

Stanton, sjuka mängder med puder här. Har snöat sedan torsdags här med uppehåll igår.

Kom precis tillbaka från Swiss powder Highway. Åk från Zurich till Engelberg sen Andermatt vidare till den okända super stället Lenzeheide för att avsluta i Davos. Brant bra åkning på alla ställen. Du har vid puder och sämre väder skogsåkning av världsklass. Bra väder - långa offpiståk långt från pister men nåbar från lift. Ingen puderhets i Lenzeheide.

jag tror att varje ort mer eller mindre mellan chamonix och sölden har fått välldigt mkt snö denna vintern, så om jag skulle vara du skulle jag kolla in små orter med bra åk höjd kan inte bli allt för dåligt! Annars finns som sagt (inget ställe vi pratar mer om) Lenzerheide vilket ligger nära Davos eller varför inte ta och kolla st moritz??

Tack!

Vi hade faktiskt redan siktet inställt på A-matt. Så vi åker nog dit först och drar sen till orten som vi inte längre pratar om. :)

Enligt WePowder så är det stor sannolikhet för megadump i Italienska alperna nästa vecka. Är kanske för långt att åka dock från Zurich, men de rekommenderar att man ska vara någonstans i Piemonte från och med söndag om nysnö är grejen...

Nidhugg sa:
Enligt WePowder så är det stor sannolikhet för megadump i Italienska alperna nästa vecka. Är kanske för långt att åka dock från Zurich, men de rekommenderar att man ska vara någonstans i Piemonte från och med söndag om nysnö är grejen...
Ser ut som att det kommer skvätta över in i Wallis (Valais om man gillar franska), så tips är syd-Wallis mot italienska gränsen (Zermatt, Saas-Fee osv).
Pärla jag egentligen helst inte tipsar om: Lauchernalp... De har varit insnöade och avskurna från omvärlden 4 ggr redan i vinter...

Tillbaka
Topp