Alpingaraget

• Trådstartare Trådstartare pizzaaugust
  • Start datum Start datum
P

pizzaaugust

Guest
Alpingaraget
Jag har kommit fram till att alpingaraget suger. (mitt intryck)
Kanske har dom bra urval. men dels har ni sagt att det kostade 500 att montera bindning. det är inget svårt jobb. Min syrras kille kan montera skidor och han säger att det tar 5 minuter att göra. sen har jag skickat två mail. dels om zeal goggles och dels om armada skidor och ingeet svar. Sen har jag hört att dom inte är speciellt trevliga. jag vet inte riktigt varför jag lägger ut detta men.. jag vill få det sagt.säg vad ni vill men det är intrycket jag fått..

nån som vet om dom säljer zeal föresten:P eftersom dom inte vill svara på mailen.
annars nå annat ställe som säljer?

ps bojkott skiten var väll lite överdriven

Alpingaraget
Personligen har jag varit där nere ett antal ggr på sistone för att kolla mig för efter skidor samt pjäxor. Jag kan bara tala gott om personalen som har varit väldigt hjälpsamma på alla sätt!

Prova att ringa butiken istället då dom förmodligen inte hinner svara på alla möjliga frågor om div utrustning!

/ M

Alpingaraget
dom har zeal och armada
dom verkar bara vara trevliga om man ska köpa ngt (gärna dyrt) annars är dom dryga som fan

Alpingaraget
Ja du har nog fått detta lite om bakfoten. Alpingaraget krossar. Du kan inte säga att dem är dåliga bara för de har dyr montering och inte svarar på 2 ynka mail. Själv tycker jag att personalen är riktigt bra

Alpingaraget
Jo, håller med Tjohooo! Alpingaraget är bland det bästa man kan hitta i Sverige inom skidväg. Personalen hjälper mer än gärna till med allt möjligt, svara på frågor osv. Helt klart det bästa om man vill ha proffisionell hjälp med sin skidutrustning!

Alpingaraget
Tjenna August.

Du kan även hitta Zeal på alpint i stockholm, www.alpint.com.

100m från st.eriks tunnelbanestation. Välkommen in.

//Elias

EDIT: Vet du vilken modell du är intresserad av så skriv en rad i min gästbok så kan jag kolla om vi har dem inne, annars kan vi alltid beställa in dem.

Alpingaraget
hmm, jag var uppe i sthlm i helgen och var både på alpint och alpingaraget. Jag var på jakt efter en sweet hjälm, men den fanns inte inne i någon av butikerna. Dock måste jag säga att bemötandet var klart bättre på alpingaraget, kanske inte trevligare, men dom hade mer koll och kunde sina saker..på alpint sa dom fel saker om modellerna och gjorde mig allmänt konfunderad, men på alpingaraget var det raka puckar....så det blir nog ingen bojkott för mig, inte av alpint heller, dom kan kan ju haft en dålig dag, varit bakfulla, gravida eller nått. sånt kan hända den bästa..

Alpingaraget
agust du grundar dit utalande på ingenting... du har ju för fan inte äns vart i affären. okej om du har vart på
alpingaraget men just nu snackar du bara skit om saker du inte har en aning om, typ som vanligt.

Alpingaraget
Alpingaraget är ju typ bästa butiken.... iaf i sthlm. Ni har säkert bättre butiker i östersund... varför bry sig när du inte ens bor där.. dom har bra service ja...

Alpingaraget
Har väntat på min Giro hjälm i evigheter nu.

500 för att montera fast bindingar är inte klokt!

Alpingaraget
Lite dyrt med 500. det håller jag med om.

Men dom är trevliga där och verkar kunna sina saker. jag köpte mina pjäxor där och är fett nöjd med han som jag snackade med då, och pjäxorna.

fred =)

Alpingaraget
Jag tycker också att dom är dryga på Alpingaraget. Dom hjälper ENDAST till om man ska köpa eller lämna in något. Den enda trevliga är Jenny (Brun/svårt hårig).
Resten är crap. Sverre och Kaj var trevliga när dom var där.

Dra till Alpint, sjukt skön personal, inte så långt till tunnelbanan heller.
Dessutom har dom ett grymt sortiment.

MVH

Alpingaraget
Sen när kostar det 500? Jag monterade bindningar på mina skidor där i höstas och då kostade det 350 spänn har jag för mig inkl vallning...och då hade jag varken köpt skidor eller bindning där.

Alpingaraget
Alpingaraget ägerju?
rätt surt sortiment om man bortser från skidor och pjäxor.

Mig frågade de om jag ville ha hjälp sammanlagt 5 ggr under de 20 minuterjag var där å kollade.
dyrt är detju bara för det e en special affär. det jeu biligare på tex. stadium för de eju inte expert inriktade på just alpint.

btw, vet ngn om de säljer Head hjälmen med bruden i string påbaksidan?
den som Jon Olsson använder.
kommer inte ihåg vad den heter.
lr om ni vet var man kan fåt ag i den så säg ;)

/K

Alpingaraget
head hjälmen är jon olssons pro modell heter typ Pro J.

hmm jag gillar både alpint å alpingaraget båda fick många besök under mina levnadsår i sthlms området.. dock skäms jag att säga tt jag aldrig köpt något inågon av dessa affärer.. var nära att köpa ett par K2 pistols på alpint engång men då hittade jag ett par rossignol bandits som jag köpte istället.. de är iallafall alltid trevliga och gillar att prata om allt mellan himmel och jord.. sen prisinflation och sånt är väl inte förvånande.. med tanke på internets intåg...

men ska jag säga en favorit så måste de bli alpint... de har godast kaffe...

Alpingaraget
tack manga ^^
men de måste ju gå att köpa ngn stans.. det eju annons på den i nyaste åka skidor..
ngn postorder lr så.

Jag ska uppsöka Alpint någon gång. aldrig sett.

Sen finns det ju Skidbytarboden. den har en del häftiga grjjer. de köper dinabeg skidor.

Alpingaraget
åh fasn.. själv hitta jag inte dne där (hemsidan) när jag kollade för ngra dagar sen ^^
900 e ju inte ens dyrt :O

edit: det var bara för det itne var ngn bild ^^
tack manga.

Alpingaraget
Snälla nån sluta gnälla om monteringspriset om bindningarna... Jag fick mina monterade gratis när jag köpte bindningarna där, hade inte köpt skidorna där.. För stockholmare är Ag bra... Och BigAir, dom har ju hjälmarna i butiken, gå o köp den själv istället för att vänta på att nån kommer med den till dig, innan jag köper upp alla....

Alpingaraget
jaja. men det är intrycket jag fått. Jag HAR vart där kan jag säga. men dom hade stängt på torsdag fredag lördag o söndag då.. så jag kom int ein:O:P

vad jag menade var inte att de sög som jag skrev förlåt men att mitt intryck av det är att det inte är så bra sen om jag kommer dit kanske det är bättre.. men de va nån som sa att de fanns armada på hemsidan men jag frågade tidigare jaja..

Alpingaraget
De flesta sådana där affärer är trevliga ställen. och speciellt eftesom snacket går om att nät shopperna tar över IRL affärerna.

Då måsteju personalen vara übertrevlig så folk VILL komma dit.

Alpingaraget
Jo den där Jenny verkar ju sjyst, hon skrev till mig angående Giro´s hjälmleveranser direkt hon såg mitt svar i denna tråd :D

Tillbaka
Topp