Alpskidort med central camping?

PerGe

Ny medlem
Funderar på ett lågprisaltenativ med camping i alperna i påsk. -09. Snösäkert och hyfsad skidåkning ett måste så klart. Gångavstånd till lift oxå. Någon som har sett någon dylik plats med husvagnar/tält som kan var något för oss?
Ha det!
PerGe

I Churwalden (nära Lenzerheide) finns det en campingplats alldeles bredvid liftarna. Är både tämligen snösäkert och har kanonfin skidåkning.

Daniel

Halloj där,
Vad kul att campa på vintern i alperna! Var själv med mina förädrar på 10-talet resor till medelhavet med husvagn, och fleratelt vinterresor till Idre Fjäll.

Det finns en camping mellan Crvara och Colfosco i Dolomiterna. En stollift går precis förbi och den ser jättefin ut men jag tror att man måste gå lite för att kunna få på sig skidorna.

Hittade den när jag googlade på camping och Corvara.

// Johan

Vad jag minns har Canazei (Dolomiterna) en camping nära kabinen. Det är bara att gå tvärs över p-platsen.

Vet ej vad liften heter, men vi bodde 200 meter "nedanför" kabinen på huvudgatan mot Alba. Mittemot vårat hus var det en stor parkering och på andra sidan stod det en massa husbilar. Nästan helt säker på att dom inte var parkerade där över dagen bara, utan att det var någon typ av camping.

Hej och tack för tipsen.
Jag har själv letat och det verkar inte precis drälla av campingetablissemang med gångavstånd till liftar. Canazei och Churwalden är två undantag, tack för de tipsen ser verkligen bra ut. Campingen vid Colfosco är bara öppen till 4/4, så det är inget alternativ då vi åker påsk+veckan efter.

Påsken är ju också i sluttampen på säsongen, någon som känner till begränsningarna i början av april? Antar att det kan vara problem i syd- västsluttningarna då. Annars är jag också intresserad av fler snösäkra alternativ.
/Per

När det gäller Italien är det på upphällningen! Kommer garanterat vara slaskigt och "härligt soligt". Kul att höra din reflektioner efter resan!

God tur,

// Johan

Johan_Halmstad sa:
När det gäller Italien är det på upphällningen! Kommer garanterat vara slaskigt och \"härligt soligt\". Kul att höra din reflektioner efter resan!

God tur,

// Johan
Får bevaka snö- och blaskläget på båda ställena och ändra kursen norrut till Ramundberget kanske om det verkar hopplöst, (vi är hänvisade till påskledigheten tyvärr).

Finns en camping i petneu (St. Anton) som nog är ganska billig. Har inte campat på den själv men sov 3 nätter i deras TV-rum, jävligt trevlig och hjälpsam ägare :)

Kollade i Pettneu, tack för tipset men försöker undvika bil- eller bussberoende till liftarna. Går inte att ta sig till StAnton via systemet i Pettneu antar jag.

Tillbaka
Topp