Alta, Salt Lake City, Utah

Hallå!

Nu är det bokat och klart och jag och en kompis ska spendera tre månader i Salt Lake City för att kör POW POW och POW! är det någon som har vägarna förbi Salt Lake i vinter eller vet någon som också ska ner dit? hade varit kul att hänga lite där nere i så fall!

Vi drar ner den 5 Januari och stannar till slutet av Mars

Cheers!

Jag kommer vara i Usa hela våren och har planer på att pendla mellan plugget och Utah, så jag åker gärna skidor med Er!

Victor_BB sa:
CGBHamilton sa:
Jag kommer vara i Usa hela våren och har planer på att pendla mellan plugget och Utah, så jag åker gärna skidor med Er!
Fan vad roligt! vad ska du plugga? hur bor du där nere föresten?
Jo faan, det ska bli grymt, men missförstå mig inte, jag kommer tyvärr inte plugga i Utah, utan 15h med bil därifrån, därav pendlingen, men planerar och hoppas som sagt på ett frekvent åkande/flygande imellan. Hur bor ni?

Hello! I am actually from Park City, Utah!!! I was born and raised in Park City, and am a student University of Utah (currently studying a semester abroad in Karlstad, Sweden!)...

I will be returning to live in Salt Lake City in mid December with a bunch of my ski bum friends ;) I will also be skiing Alta and can show you everywhere that is good in Utah. I know a great group of kids who's biggest passion is POWDER... we call ourselves 'atlaholics'

Let me know, we can hook up and ride together...show you the city!! Possibly might know some places you can rent cheaply!! hook you up with work...

alright thanks!
tori

Jag och två polare kommer stanna i Utah 1-2 veckor i slutet av mars. Tidsplanen är inte slutgiltig och påverkas i högsta grad av var snön faller

vi får återkomma när ankomsten börjar närma sig!

CGBHamilton sa:
Victor_BB sa:
CGBHamilton sa:
Fan vad roligt! vad ska du plugga? hur bor du där nere föresten?
Jo faan, det ska bli grymt, men missförstå mig inte, jag kommer tyvärr inte plugga i Utah, utan 15h med bil därifrån, därav pendlingen, men planerar och hoppas som sagt på ett frekvent åkande/flygande imellan. Hur bor ni?
Asså just nu har vi ett hostel att bo på i några dagar, men vi hoppas att vi kan hitta någon lägenhet där nere som vi kan hyra billigt. Annars är det hostlet som gäller!

Kul att höra att det är några som ska dit iallafall! kommer nog bli sjukt kul om vi kan mötas upp! :D

Okej, Tjenare, återupplivar tråden något. Hur är det i Utah? Fixade ni något boende? Kommer med största sannolikhet spendera 15 dagar i mars där, hur brukar snöläget se ut då? Är det bäst att bo i SLC och pendla med bil? Ha det gött

//Freddan

Lite OT.

Var i Snowbird sommaren 2005. Bodde hos ett par vänner i American Fork (ca 15 min bilfärd från Snowbird), och de berättade vilka otroliga vintrar de har där. När jag var där var det runt 35-40 grader varmt, och jag kan säga att snön låg även då en bra bit ner i backen! Det gick nästan problemfritt att ta sig ned på skidor. Med detta menar jag; tänk vilka enorma mängder snö där landar varje vinter för att snön ska ligga kvar ända in i juli..

ÅK DIT!

Åkte i Alta och Snowbird för ett antal år sedan. Skidåkningen är överbra men orterna är små så det blir fort uppåkta när det dumpar vilket det gör ofta. Ett alltför stort gäng i Salt Lake har Powder Alert Conditions i sina anställningskontrakt så när det är puder är det uppåkt före lunch för att kontoren står tomma.

Snödjup

Tillbaka
Topp